۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی نظریه «دین از سیاست جدا نیست» را اثبات کرد

انقلاب اسلامی نظریه «دین از سیاست جدا نیست» را اثبات کرد

قم – رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی نظریه «دین از سیاست جدا نیست» را اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم با بیان اینکه رسیدن به عدالت اجتماعی و رضایتمندی مردم کار ساده‌ای نیست، گفت: با این وجود روحانیت مشکلات و سختی‌ها را تحمل خواهد کرد تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برساند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اجلاسیه علمای بلاد بیان کرد: هدف از این اجلاسیه این است که نشان دهد حوزه علمیه در سال ۵۷ کاری کرد که هیچ فردی جرأت آن را نداشت.

حسینی بوشهری گفت: گرایش به معنویت از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود، دشمن پایه‌های معنویت را در قبل از انقلاب سست کرده بود و با ادامه آن هیچ معنویتی در ایران باقی نمی‌ماند.

حسینی بوشهری بیان کرد: با انقلاب اسلامی اثبات کردیم که دین از سیاست جدا نیست و نمی‌شود دین را فقط در عرصه فردی تعریف کرد بلکه باید ساختار رسمی برای اجرای دین در کشور نهادینه شود.

وی گفت: امروز برخی روحانیون نباید به خاطر مشکلات معیشتی از گذشته انقلاب پشیمان شوند و بگویند چرا انقلاب کردیم.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه سال جاری با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در قم در حال برگزاری است.

کد خبر 5398839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha