۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴

معاون قوه قضاییه:

کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر تشکیل می‌شود

کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر تشکیل می‌شود

گرگان- معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی روسای دادگستری ها و دادستانی گلستان در گرگان اظهارکرد: در ستاد حقوق بشر در کنار پیگیری وضعیت حقوق بشر در کشورهای مدعی، برنامه هایی برای آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خودشان داریم و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی حقوق مردم بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر افزود: کمیته صیانت از حقوق مردم از بهمن ماه تشکیل می شود و در قالب این کمیته با دستگاه های اجرایی به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که فرآیندهای مخل حقوق مردم شناسایی و برای رفع آنها گام برداریم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در حوزه بین الملل برای رساندن ندای مظلومیت مردم ایران در حوزه نقض حقوق شان از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر کم کار شده است و ما در قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر تلاش های جدی خود را بر ورود به دو حوزه قربانیان ترور و تحریم متمرکز کرده ایم.

غریب آبادی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم در کشور داریم و هنوز نتوانسته ایم صدای آنها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون برای برخی قربانیان ترور و تحریم ها در محاکم داخلی پرونده های حقوقی تشکیل داده ایم که تعدادی از این پرونده ها مانند ترور شهدای هسته ای و کودکان پروانه ای به رای رسیده است.

کد خبر 5399073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha