۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

فرماندار گراش:

زمینه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در گراش فراهم شده است

زمینه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در گراش فراهم شده است

گراش- فرماندار گراش گفت: زمینه ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر گراش فراهم شده که بیش از ۲ هکتار زمین وزارت راه و شهرسازی واگذار و مقدمات کار توسط بنیاد مسکن انجام گرفته است .

مجید غلام‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آماده سازی بسترهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن، گفت: هم اکنون زمینه برای ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر گراش فراهم شده است که در این خصوص بیش از ۲ هکتار زمین وزارت راه و شهرسازی واگذار و مقدمات کار توسط بنیاد مسکن انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید مسکن از مهمترین راهبردهای اجرایی دولت سیزدهم است، افزود: اقدامات لازم برای تسریع در تحقق اهداف قانون جهش تولید مسکن در شهرستان به عنوان اولویت اصلی دولت در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار تملک زمین برای اجرای فاز دوم احداث مسکن در گراش شد و گفت: اراضی دولتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار در تنگ حسین گراش که قابلیت اجرایی پروژه عظیم نهضت مسکن را دارند شناسایی شده و مقدمات کار در حال انجام است.

غلام پورادامه داد: همچنین برای متقاضیان مسکن در بخش ارد توسط بنیاد مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرماندار گراش با اشاره به مشکلات زیرساختی بافت فرسوده بر نوسازی و بهسازی منازل مسکونی حاشیه تپه نوالشهدا تاکید کرد و افزود: برای احیای بافت فرسوده و ناکارامد شهر و نوسازی منازل مسکونی نیازمند تسهیلات و وام‌های کم بهره و بلاعوض هستیم که بتوانیم به ساکنین این منطقه خدمات مناسبی ارائه کنیم.

این مقام مسئول بر ضرورت جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی در شهرستان گراش تاکید کرد و افزود: بارندگی و سیل اخیر در حوزه بنیاد مسکن بیش از ۱۸ میلیارد تومان در بخش مسکن و بالغ بر ۵ میلیارد تومان به بخش پل، ابنیه و زیرساخت‌های روستایی در شهرستان گراش خسارت وارد کرده است.

فرماندار گراش خواستار تسریع در برآورد دقیق خسارات و مشکلات منازل مسکونی ناشی از سیل در گراش شد و اضافه کرد: بر اساس برآورد کارشناسان، سیل اخیر ۱۲۲ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرده است.

غلام پور از احداث پل ورودی روستای آغصه نیز خبر داد و افزود: آب نما ورودی روستای اغصه از توابع بخش ارد در بارندگی اخیر آسیب جدی دیده است که طبق پیگیری‌های انجام گرفته توسط نماینده مجلس و قول مساعدت رئیس بنیاد مسکن این اب‌نما که تنها راه دسترسی به روستا است به عنوان پل با پیش بینی هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد.

کد خبر 5399992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha