۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

مدیرکل دامپزشکی کردستان خبرداد؛

شناسایی و جریمه ۶ مرکز عرضه فرآورده های دامی فاسد در سنندج

شناسایی و جریمه ۶ مرکز عرضه فرآورده های دامی فاسد در سنندج

سنندج- مدیرکل دامپزشکی کردستان از شناسایی ۶ مرکز عرصه فرآورده های خام دامی فاسد در شهرستان سنندج و تشکیل پرونده تخلفاتی برای آنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ورمقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب شده و از جمعیت دامی حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین آن سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود.

وی افزود: هم اکنون در استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون و شترمرغ با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال هستند

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اعلام کرد: در بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی سنندج، ۶ مرکز عرضه متخلف شناسایی شد که اقدام به عرضه فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ غیر قابل مصرف و فاسد می‌کردند.

ورمقانی اظهار داشت: برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل شد و پس از بررسی تخلفات صورت گرفته توسط قضات، مراکز یاد شده در مجموع به پرداخت ۳۶۴ میلیون و ۳۶۳ هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه سخنان خود اعلام کرد: اکیپ‌های بازرسی بهداشت عمومی دامپزشکی کردستان در بازدید از یک فروشگاه زنجیره‌ای در سنندج، سه هزار و ۴۵ عدد تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

ورمقانی همچنین از کشف و ضبط مقادیری مرغ و گوشت فاسد از یخچال نگهداری بستنی از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبرداد وگفت: این فرآورده‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد به صورت مخفیانه جاسازی شده بود که با هوشیاری بازرسان کشف و ضبط شد.

کد خبر 5400130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha