۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین تاکید کرد:

عدم توجه به زیرساخت حوزه‌های علمیه در یک دهه اخیر

عدم توجه به زیرساخت حوزه‌های علمیه در یک دهه اخیر

قزوین – مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: یکی از ضعف‌های استان قزوین عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ حوزه‌های علمیه در استان در یک دهه بوده و امیدواریم این مهم در دولت جدید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی نیا ظهر شنبه در دیدار با استاندار قزوین با بیان اینکه انتظار و امید داریم که ارتباط حوزه علمیه با دستگاه‌های اجرایی و نهادها رو به روز تقویت شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۰ طلبه در ۸ واحد آموزشی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز استان و همچنین گسترش نهادهای علمی تعداد طلاب در استان قزوین کمتر از نیاز استان است، افزود: توسعه حوزه‌های علمیه در استان قزوین و افزایش تعداد طلاب یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه می‌تواند زمینه جذب تعداد بیشتری از طلاب را برای کسب علوم دینی فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های استان قزوین عدم توجه به توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در استان قزوین در یک دهه بوده و امیدواریم این مهم در دولت جدید جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا تعامل بیشتر با دستگاه‌های فرهنگی در استان در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی می‌توانند از ظرفیت حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون در این مسیر استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: هم افزایی و حمایت از حوزه علمیه می‌تواند زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و تبلیغ دین را بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر 5400444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha