۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری:

افزایش ۳۰درصدی قیمت سیب زمینی در چهارمحال وبختیاری قابل قبول نیست

افزایش ۳۰درصدی قیمت سیب زمینی در چهارمحال وبختیاری قابل قبول نیست

شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در استان قابل قبول نیست، گفت: سیب‌زمینی به اندازه نیاز در انبارها موجود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، الله‌کرم نصیری پیش از ظهر یک شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موجودی شکر در انبارهای استان مطلوب است، اظهار کرد: عرضه شکر با چند نرخ در بازار قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: نرخ مصوب شکر در درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و فروشنده باید سود مجاز را برای عرضه رعایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۷۰ تن شکر در استان آماده توزیع است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی مقدمات توزیع شکر را در بین واحدهای صنفی فراهم کند.

قیمت شکر در چهارمحال و بختیاری متعادل نیست

نصیری ادامه داد: در حال حاضر قیمت شکر در استان متعادل نیست و باید قیمت‌گذاری توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه قیمت‌گذاری کالا باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، گفت: قیمت محصولات کشاورزی، کالاهای تولیدی باید توسط گروه کاری بر اساس قیمت تمام شده محصول آنالیز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: طبق آمار اعلام شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی تا ۸۷ روز آینده، ذخیره گندم در استان جواب‌گوی نیاز است.

نصیری افزود: همچنین مجوز حمل ۱۳ تن گندم دیگر به استان اخذ شده و هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین گندم در استان وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه احساس می‌شود با جابجایی وظایف نظارتی بین سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی نظارت بر نانوایی‌ها ضعیف شده است، اظهار کرد: نظارت باید از مزرعه تا سفره انجام بگیرد.

۲۰ تن تخم مرغ آماده توزیع در چهارمحال و بختیاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری کیفیت نان را یکی از موضوعات بسیار مهم دانست و عنوان کرد: باید نظارت بر افزایش کیفیت نان در استان تشدید شود.

نصیری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در حال حاضر سیب‌زمینی به اندازه نیاز در انبارها موجود است، بنابراین افزایش قیمت این محصول در بازار قابل قبول نیست.

وی گفت: افزایش قیمت محصولات کشاورزی باید به تصویب ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بحث عرضه مرغ و تخم مرغ در استان، گفت: ۲۰ تن تخم مرغ آماده توزیع در استان است.

قیمت‌گذاری مرغ از فضای رقابتی خارج شود

نصیری با بیان اینکه مرغ مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: قیمت مرغ باید کاهش داشته باشد فلذا سازمان جهادکشاورزی موضوع قیمت‌گذاری مرغ را دنبال کند.

وی مطرح کرد: قیمت‌گذاری مرغ باید از فضای رقابتی در چهارمحال و بختیاری خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید کالا با قیمت ارزان به دست مردم برسد، توضیح داد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اولویت قرار بگیرد، اتاق اصناف نیز باید دراین خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

وی در خصوص لزوم افزایش نظارت در بازار، عنوان کرد: ۲۰۰ بازرس جدید به مجموعه تیم نظارتی اضافه شده است، باید لیست بازرسان اتاق اصناف به سازمان جهادکشاورزی، صمت، تعزیزات و استانداری ارسال شود، سازمان صمت نیز با سازمان جهادکشاورزی در بازرسی‌ها همکاری داشته باشد.

کد خبر 5401159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha