۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

معاون وزیر راه و شهرسازی: 

ستادهای بازآفرینی به صورت فرمایشی برگزار نشوند

ستادهای بازآفرینی به صورت فرمایشی برگزار نشوند

همدان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار نیست ستادهای بازآفرینی شهری در سطح استان ها به صورت فرمایشی برگزار شود و خروجی نداشته باشد بلکه این ستادها محل تشریک مساعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، بر برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری به صورت منظم تاکید کرد و گفت: باید بیشتر مباحث و مشکلات استانی در این جلسات مورد بررسی، پیگیری و در مسیر حل آنها تمامی مسئولین مربوطه گام بردارند.

وی تاکید کرد: فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای شهرستانی بازآفرینی و شهرداران شهرستان‌های همدان به عنوان دبیران این ستادها وارد کار شوند، قرار نیست این ستادها به صورت فرمایشی برگزار شود و خروجی نداشته باشد بلکه این ستادها محل تشریک مساعی است.

آئینی با تاکید بر اینکه باید مصوبات و پروژه‌های بازآفرینی در داخل استان و شهرستان‌ها پیگیری شوند، گفت: استاندار همدان باید این موارد را بررسی و مدیران مربوطه را بازخواست کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه باید کارهای عقب مانده‌ای که عمدتاً در هشت سال گذشته تلنبار شده را نیز جبران کنیم، خواستار ورود مناسب در بحث‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با تاکید بر اینکه با منابع موجود، یاد سقف‌های لرزان را کمتر کنیم، گفت: باید محلات کمتر برخوردار برای سکونت بهتر ساماندهی شوند.

وی، محلات کمتر برخوردار را محلاتی دانست که خدمات زیربنایی و روبنایی و برنامه ریزی های ما کمتر برخوردار بوده‌اند، گفت: مسئولین نهادهای حمایتی و ستاد اجرایی فرمان امام در همدان باید توجه ویژه ای به مقوله مسکن و بحث‌های زیربنایی و روبنایی در این عرصه داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زین پس بر اساس صحبت‌های استاندار همدان پروانه ظرف یک ماه اعطا خواهد شد، گفت: طولانی شدن فرایند اعطای پروانه، سرمایه گذاران در بافت‌های فرسوده را اسیر می‌کند.

کد خبر 5401251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha