۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷

شهردار سرایان مطرح کرد؛

خسارت سیلاب به تأسیسات شهری سرایان

خسارت سیلاب به تأسیسات شهری سرایان

بیرجند- شهردار سرایان با اشاه به اینکه سیلاب سیلاب خسارت های زیادی به بخش های مختلف شهری وارد کرده است، گفت: اعتبارات شهرداری کفاف جبران خسارت های را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مطلبی پور ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرایان که به دستور استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: محدوده خدمات شهری ۱۴۰ و حریم شهر ۹۰۰ هکتار است که اختلاف زیادی با هم دارد.

وی با بیان اینکه در بالا دست شهر با بحران بیشتری مواجه شده‌ایم، بیان داشت: در گذشته طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و سیلاب شهری و استفاده مجدد از آن در قسمتی انجام شده در پایین دست شهر طرح ذخیره آب‌های سطحی را داریم و برای کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سیلاب متحمل خسارت‌های زیادی شدیم، گفت: شهرداری این شهرستان جزو شهرداری‌ها با بدهی‌های بالا و در آمد پایدار و محلی کم است.

شهردار سرایان با اشاره به اینکه از ۱۴۰ هکتار بافت شهری ۴۰ هکتار آن بافت فرسوده و مابقی مهندسی سازی و اصولی است، گفت: خانه‌های مردم بافت خشت و گلی دارد.

وی با بیان اینکه در این سیلاب میدان ورودی شهر به سمت بیرجند ۵۰ درصد خسارت دید، گفت: آسفالت خیابان‌ها، جدول‌ها و کانال‌های دفع آب‌های سطحی دچار خسارت شدید شد و برگرداندن همین شرایط برای شهرداری سخت است.

مطلبی پور با اذعان به اینکه از لحاظ بودجه در شرایط نرمالی نیستیم، ادامه داد: در حوزه پارک‌ها خسارت به تأسیسات مکانیکی وارد شد و در حوزه آتش نشانی خدمات ایمنی کمبود زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تجهیزات در اختیار جوابگوی حداقل‌ها هم نیست، بیان داشت: برای پمپ کف کش و لجن کش از بقیه ارگان‌ها کمک گرفته شد.

به گفته وی شهرداری سرایان به لحاظ اعتبارات ویژه دیده شود چرا که شرایط سختی دارد.

کد خبر 5402263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha