۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

رئیس شورای شهر آبادان:

پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان آبادان تعیین تکلیف شوند

پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان آبادان تعیین تکلیف شوند

آبادان- رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر آبادان که توسط دستگاه‌های اجرایی تعریف شده باید تعیین تکلیف شوند و در این خصوص مماشات نخواهیم کرد.

قاسم بغلانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از دفاع مقدس می‌گذرد ولی سیمای شهر به گونه‌ای است که انگار دیروز جنگ به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: دوران آزمون و خطا مسئولان به پایان رسیده و مردم به هیچ عنوان کم کاری، تعلل، بی توجهی، عدم تخصص و تعهد را نمی‌پذیرند.

رئیس شورای شهر آبادان ادامه داد: تا چه زمانی دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌های شهر را از بین ببرند ولی مسئولیتی در قبال مردم نداشته باشند؟

بغلانی عنوان کرد: شرکت‌هایی مانند پالایشگاه، پتروشیمی، پاسارگاد، ایرانول و پخش و پالایش همانگونه که عامل از بین رفتن زیرساخت‌های شهری هستند و چهره شهر را نازیبا کرده‌اند، ضرورت دارد که معین شهرداری آبادان در ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد زیرساخت و جذب سرمایه‌گذار است و در حوزه شهری این رسالت باید محقق شود، توضیح داد: نیاز به همکاری و ارتباط صمیمی و اثربخش با سازمان منطقه آزاد اروند در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم هستیم.

رئیس شورای شهر آبادان در ادامه با اشاره به جایگاه شورای اسلامی شهر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی آبادان باید اعضای شورا را به عنوان شورای شهر بشناسند نه شورای شهرداری و همچنین مقابل منتخبان مردم پاسخگو باشند؛ اصل بر تعامل است و ما موظف هستیم که با سایر دستگاه‌های اجرایی تعامل کنیم.

بغلانی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام آبادان افزود: پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر که توسط اداره آبفا و یا سایر دستگاه‌های اجرایی تعریف شده باید تعیین تکلیف شوند و دیگر در این خصوص مماشات نخواهیم کرد؛ همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید یک نسخه از برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری به شورا ارائه دهند.

وی احیای ظرفیت‌های گردشگری شهری را مهم برشمرد و گفت: دژ خاکی اروندرود باید به منظور بهره مردم از این منظره زیبا برداشته شود و این نعمت خدادادی با طراحی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شوند.

رئیس شورای شهر آبادان ادامه داد: یکی از نقاط مناسب برای توسعه صنعت گردشگری، پشت باغ موزه دفاع مقدس آبادان بوده که یک فضای زیبا همراه با چشم‌انداز اروندرود است.

بغلانی در ادامه با اشاره به طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان تاکید کرد: به دلیل آلایندگی این پروژه در آینده باید از هم اکنون اقدامات زیست محیطی انجام شود.

وی اظهار کرد: پروژه فاز ۲ پالایشگاه باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به احداث پارک‌ها و نگهداری آنها و همچنین ایجاد فضای سبز اقدام کند و همزمان با افتتاح این پروژه حداقل ۱۰ پارک در حد شأن و منزلت آبادان افتتاح شود.

رئیس شورای شهر آبادان با اشاره به پروژه تعاونی مسکن پالایش نفت آبادان عنوان کرد: اهالی منطقه مستنداتی را ارائه دادند و مدعی هستند که بر بخشی از حریم مالکیت داشته‌اند.

بغلانی در همین خصوص توضیح داد: قسمتی از اراضی طبق ادعای اهالی در مالکیت آنها و بخشی از آن در حال بررسی است که این املاک در مالکیت شهرداری است یا خیر؟

وی بیان کرد: در این خصوص نیاز به نشست با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط دارد که این موضوع تعیین تکلیف شود و اهالی منطقه متضرر و یا بلاتکلیف نمانند.

کد خبر 5402764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha