۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

وضعیت پایدار کرونایی در کشور نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون است

وضعیت پایدار کرونایی در کشور نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون است

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به شناسایی چهار بیمار مبتلا به امیکرون در این شهرستان، گفت: وجود وضعیت آبی پایدار در سطح شهرستان و کشور نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به سرعت سرایت بالای امیکرون، آمار مبتلایان به این بیماری در کشور نیز رو به افزایش است و به دلیل ماهیت سرایت‌پذیری بالای امیکرون افزایش آمار کرونا دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار بیمار مبتلا به امیکرون در سطح شهرستان شناسایی شده، افزود: این بیماران در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد شناسایی شده اند، که ضمن قرنطینه خود افراد و خانواده‌های آنان، الزامات رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز اجرا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ضمن تاکید بر تزریق دز سوم برای مقابله با امیکرون؛ خاطرنشان کرد: تزریق دز سوم واکسن برای مقابله با سویه امیکرون بسیار مؤثر است و حدود ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند بنابراین از افرادی که همچنان دز سوم را تزریق نکرده اند در خواست داریم دز سوم را بزنند.

ذبیحی یادآور شد: علاوه بر تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه مدتی است که موارد مرگ و میر کرونا در شهرستان به صفر رسیده است، تاکید کرد: کاهش موارد مرگ و میر در سطح کشور و وضعیت آبی پایدار در سطح کشور و استان مدیون واکسیناسیون است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از لحاظ تعداد بستری‌ها و موارد ابتلاء در سطح شهرستان اردستان یک ثبات نسبی وجود دارد اما عدم توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تأخیر در تزریق دز سوم باعث افزایش آمار و شعله‌ور شدن آتش کرونا می‌شود.

ذبیحی تصریح کرد: کرونا و جهش‌های آن بسیار خطرناک است و نباید در بین مردم عادی انگار ایجاد شود که به طور مثال سویه امیکرون خفیف است چرا که همین سویه نیز در سطح کشور موجب مرگ شد.

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد مردم اردستان

وی در خصوص استقبال مردم اردستان از واکسیناسیون، تاکید کرد: با توجه به فرهنگ مردم منطقه و تلاش‌های انجام شده، همچنان شهرستان اردستان رتبه سوم واکسیناسیون در سطح استان و همچنین رتبه اول استانی در تزریق دز سوم را دارد.

مدیر شبکه بهداشت اردستان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد مردم، گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۸۹۷ دز واکسن در نوبت اول و ۳۱ هزار و ۴۳۹ دز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

ذبیحی با اشاره به تزریق ۱۲ هزار و ۲۹۴ دز واکسن در نوبت سوم، خاطرنشان کرد: تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در سطح شهرستان به ۷۷ هزار و ۶۳۰ دز رسیده است.

کد خبر 5402948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha