۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهارستان خبر داد؛

۸ ماه حبس تعزیری برای متصدی یک واحد آلاینده در بهارستان

۸ ماه حبس تعزیری برای متصدی یک واحد آلاینده در بهارستان

بهارستان-سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از محکومیت ۸ ماهه برای متصدی یک کارگاه آلاینده کشش لوله های صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی جودکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ محیط زیست از مواردی است که یک وظیفه عمومی و فردی محسوب می‌شود اظهار داشت: یک کارگاه کشش لوله‌های صنعتی که با فعالیت خود تهدید علیه سلامت عمومی و آلودگی آب و خاک را فراهم آورده بود با پیگیری‌های این اداره از طریق مراجع قضائی شهرستان به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهارستان افزود: واحد مذکور بدون رعایت الزامات زیست محیطی و با فعالیت غیر اصولی خود از طریق تخلیه پساب تصفیه نشده به محیط موجب آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی شده است.

وی در ادامه عنوان داشت: این واحد صنعتی پس از بی توجهی به صدور اخطاریه‌های متعدد این اداره مسئول واحد خاطی را به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی و آلایندگی محیط زیست به دادسرا معرفی کرد.

جودکی عنوان داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان بهارستان، به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متهم از حیث ارتکاب جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

کد خبر 5403591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha