۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵

معاون شهردار تهران در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

انجام مقاوم سازی پل های سواره رو پایتخت طی سه سال آینده

انجام مقاوم سازی پل های سواره رو پایتخت طی سه سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در یک بازه زمانی دو الی سه ساله میتوانیم پل‌ های مقاوم سازی نشده پایتخت را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.

عباس شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مقاوم سازی و به سازی پل‌های سواره رو شهر تهران گفت: مجموعاً ۷۶۰ پل در تهران داریم که باید به همه آنها رسیدگی کنیم. تمامی این پل‌ها نیاز به نگهداری و به سازی دارند و نمی‌توان گفت که هیچکدام از این پل‌ها نیاز به بهسازی و مقاوم سازی ندارند.

وی افزود: سابقه بعضی از این پل‌ها به قبل از انقلاب باز می‌گردد و ممکن است با برخی آئین نامه‌های خاص آن زمان طراحی و ساخته شده باشند و باید متناسب با آئین نامه‌های جدید زلزله در کشور، مقاوم سازی شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: تقریباً بیش از ۲۰ مورد از این پل‌های قدیمی واجد شرایط این موضوع هستند و ما نیز در حال طراحی شیوه مقاوم سازی آنها هستیم. در حال حاضر نیز طرح‌های لازم آماده شده و عملیات عمرانی مقاوم سازی حدود ۸ پل نیز انجام شده است.

شعبانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی مقاوم سازی باقی پل‌های سواره رو پایتخت انجام می‌شود، اظهار داشت: مقاوم سازی امری زمان بر و ظریف است اما پیش بینی می‌کنم که در یک بازه زمانی دو الی سه ساله می‌توانیم باقی پل‌ها را مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار دهیم.

وی با تشریح پل‌هایی که مورد به سازی قرار گرفته‌اند بیان کرد: تاکنون پل‌های ستارخان، کریم خان، ملاصدرا و پل‌های کنار ورزشگاه آزادی که پیش از انقلاب ساخته شده بودند، مورد بهسازی قرار گرفته‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات عمرانی نگهداری پل همت_ کن نیز در حال انجام است و باقی موارد نیز به ترتیب انجام می‌شوند.

وی اظهار داشت: عمده اقدامات مربوط به نگهداشت پل‌ها شامل تعمیر درزهای انبساط، سیستم جمع آوری آب‌های سطحی، همچنین مرمت آسیب‌های وارده به بتن و نرده‌های حفاظ جانبی است.

شعبانی در پاسخ به این سوال که پل‌هایی که هنوز به سازی یا مقاوم سازی نشده‌اند، آیا خطری برای تردد شهروندان دارند یا خیر خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی برای استفاده از این پل‌ها وجود ندارد و شهروندان بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

کد خبر 5403725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha