۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

۱۹۹ پروژه با ۵۰۰ کلاس در خراسان جنوبی در حال اجرا است

۱۹۹ پروژه با ۵۰۰ کلاس در خراسان جنوبی در حال اجرا است

بیرجند - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت :۱۹۹پروژه با ۵۰۰ کلاس درس در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

به گزارش خبر نگار مهر، محمود چاوشان ظهر امروز در مراسم بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه برکت شهید بصیری پور اظهار کرد: ۱۹۹ پروژه مدرسه سازی با ۵۰۰ کلاس درس و با بیش از ۸۰ هزار متر مربع زیر بنا در شهرستان‌های استان در حال اجرا می‌باشد که سهم بیرجند از آن ۲۵ هزار متر مربع است.

به گفته وی همه این پروژه‌ها با میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با مشارکت بنیاد برکت و نهادهای حمایتی در حال اجرا است که تا مهر ماه ۶۰ کلاس درس در بیرجند پذیرای دانش آموزان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طریق بنیاد برکت در اجرای ۱۰۶ پروژه با ۳۱۶ کلاس درس با نوسازی مدارس مشارکت دارد که از این تعداد ۳۷ کلاس درس تا مهر ماه به بهره برداری می‌رسد.

چاوشان ادامه داد: سال ۹۸ تفاهم نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ارائه ۵۶ میلیارد تومان خدمات زیر بنایی منعقد شد که سهم این اداره کل هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۷۹ کلاس درس بود که همه آنها به بهره برداری رسیده‌اند.

به گفته وی سرانه آموزشی استان ۶.۶ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که تا استاندارد ۸.۳ مترمربع فاصله داریم و از این نظر در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.

بهگفته وی این در حالی است که در سایت‌های مسکن مهر بیرجند حدود ۱۹۰۰ کلاس کمبود داریم.

چاوشان در پایان خواستار انعقاد تفاهم نامه جدیدی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف رفع کمبود کلاس درس در خراسان جنوبی شد.

کد خبر 5404054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha