۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۱۵

امام جمعه کاشان مطرح کرد؛

انتقاد از بلاتکلیفی برخی معلمان قراردادی/مشکلات قابل رفع است

انتقاد از بلاتکلیفی برخی معلمان قراردادی/مشکلات قابل رفع است

کاشان - امام جمعه کاشان ضمن انتقاد از بلاتکلیفی برخی از معلمان به دلیل نوع قرارداد آنها با آموزش و پرورش گفت: مشکلات و دغدغه های معلمان باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه هفته خیرین مدرسه ساز کاشان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه اساس و بنیان یک جامعه را فرهنگ و آموزش تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: دین مبین اسلام از ابتدا تاکید فراوانی بر این دو موضوع داشته و سرمایه گذاری در این دو حوزه را یک اصل قلمداد می‌کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در دوران کودکی و دانش آموزی هزینه نیست، ابراز داشت: نباید به هزینه‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و آموزش به دید مخارج نگاه کرد بلکه این یک سرمایه گذاری برای آینده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در فرهنگ و آموزش ساختار فکری جامعه را شکل می‌دهد، تصریح کرد: کاشان خوشبختانه پس از انقلاب در این حوزه توانسته است کارنامه مطلوبی برای خود به جا بگذارد که قسمت زیادی از آن را مرهون خیرین و مردم است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه برای دانشگاه فرهنگیان تکلیف مشخصی بیان نشده است، گفت: لازم است آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم تکلیف این دانشگاه را مشخص کنند.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رسیدگی به اوضاع معیشتی و اقتصادی معلمان گفت: متأسفانه زمانی در تربیت و جذب معلمان ریزش داشته ایم که این کمبود باید جبران شود.

وی ضمن انتقاد از بلاتکلیفی برخی از معلمان در قالب بعضی از قراردادهای کاری افزود: حتی شنیده شده است که حقوق بعضی از معلمان به جای افزایش، کمتر شده است و یا اینکه برخی دیگر از معلمان مشکل بیمه داشتند که این مشکلات و دغدغه‌ها لازم است توسط مسئولان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز کاشان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان در کاشان در یک فضای مطلوب توسط یک خیر ساخته شده است که این نشان از افق والای اندیشه این خیر کاشی است.

کد خبر 5404347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha