۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

حضور ۵ اثر گیلانی در بخش نمایش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر

حضور ۵ اثر گیلانی در بخش نمایش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر

رشت- معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد گیلان، گفت: پنج اثر هنرمندان گیلانی در میان آثار راه یافته به دو بخش رقابتی و غیر رقابتی بخش خیابانی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام آثار راه یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: با نظر هیئت داوران پنج اثر از هنرمندان استان گیلان به این بخش راه یافتند.

وی با بیان اینکه بخش نمایش خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود، افزود: استان گیلان افتخار این را داشت که «نگار نادری» کارگردان و نویسنده برجسته را در میان اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره داشته باشد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه به آثار راه یافت به این دو بخش اشاره کرد و گفت: «آلتن آی» به نویسندگی و کارگردانی «محمود فرضی‌نژاد» از سیاهکل، «ارزش نداره» به نویسندگی «محمدرضا جعفری لفوت» و کارگردانی «میلاد حسین‌زاده» از آستانه اشرفیه، «چهارشنبه خاتون» به نویسندگی «نگار نادری» و کارگردانی «آرزو علی‌پور» از لاهیجان، «هلونه» به نویسندگی «میلاد حسین‌زاده» و کارگردانی «محمدرضا جعفری لفوت» از آستانه اشرفیه آثار راه یافته هنرمندان گیلانی در بخش رقابتی جشنواره هستند.

وی ادامه داد: «کربلای آب» به نویسندگی و کارگردانی «علی بید اویسی» و «سولماز محمدی» از لاهیجان در بخش غیر رقابتی بخش نمایش خیابانی چهلمین جشنواره بین المللی فجر حضور دارد.

مصباح با اشاره به تعطیلی دو ساله اجراهای صحنه‌ای به ویژه در زمینه تئاتر به واسطه شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های مالی، روحی و روانی ناشی از آن برای هنرمندان و فعالان این عرصه، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر بعد مالی به زنده ماندن تئاتر و هنرمندان آن کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نهایت آرزوی یک هنرمند حضور در جشنواره‌های بین المللی به ویژه فجر با توجه به جایگاه و سابقه آن است، افزود: جشنواره تئاتر فجر محلی برای نمایش استعداد هنرمندان گیلانی و سکوی پرتابی برای ارتقای جایگاه تئاتر استان است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان تأکید کرد: به عنوان متولیان حوزه هنر گیلان در طول سال چه قبل از شیوع کرونا و چه در دو سال اخیر تلاش کرده‌ایم بسترهای مناسب برای عرضه آثار این هنرمندان فراهم کنیم.

مصباح به برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان اشاره و اضافه کرد: امسال ارتقای کیفیت آثار نمایشی در دستور کار ستاد برگزاری این جشنواره قرار داشت که در نتیجه شاهد معرفی آثار خوب و هنرمندان جوان به تئاتر استان گیلان بودیم.

وی ادامه داد: هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان دو نمایش «خلیج خوک‌ها» و «سیاریحون» برای حضور در چهلمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند.

کد خبر 5404898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha