با اشاره به اقدامات واشنگتن؛

کره شمالی به آمریکا هشدار داد

کره شمالی به آمریکا هشدار داد

کره شمالی هشدار داد تهدیدات آمریکا ممکن است پیونگ یانگ را مجبور به از سرگیری آزمایش‌های موشکی دوربرد و هسته‌ای کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی هشدار داده است که ممکن است توقف برخی آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد خود را لغو کند.

کره شمالی در این ارتباط گفته است که «تهدیدات نظامی» آمریکا به حد خطر رسیده و لذا این کشور مقصر است.

کره شمالی در این ارتباط افزوده است که سیاست خصمانه و تهدیدات نظامی ایالات متحده به خط خطر رسیده است که علیرغم تلاش‌های صادقانه ما برای حفظ جریان عمومی برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره، دیگر قابل چشم پوشی نیست.

دفتر سیاسی کره شمالی همچنین آمریکا را متهم کرد که با اعمال بیش از ۲۰ بسته تحریمی علیه این کشور آسیایی، پیونگ یانگ را به طرز فجیعانه ای تهدید کرده و مرتکب یک «اقدام احمقانه» شده است.

دفتر سیاسی کره شمالی با وعده اقدام عملی برای افزایش قابل اعتمادتر و مؤثرتر پتانسیل نظامی کشور، به نیروهای مسلح خود دستور داد تا فوراً ابزارهای فیزیکی قدرتمندتری را تقویت کنند که می‌تواند به طور مؤثری حرکات خصمانه ایالات متحده علیه کره شمالی را که روز به روز جدی تر می‌شود، کنترل کند.

کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه گرم شدن روابط با سئول و واشنگتن به طور یکجانبه آزمایش تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را به حالت تعلیق درآورد و حتی پس از شکست مذاکرات بین کیم و ترامپ در سال ۲۰۱۹، به تعهد خود پایبند بود. روابط در دوران بایدن در سال ۲۰۲۱ سردتر شد.

طی دو هفته گذشته، کره شمالی به طور چشمگیری فعالیت‌های آزمایشی خود را افزایش داده است، پرتابه‌های مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده، دو موشک بالستیک معمولی را از یک سیستم مبتنی بر راه آهن پرتاب کرده و یک جفت موشک هدایت شونده تاکتیکی را شلیک کرده است.

کد خبر 5404988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha