۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

اکرامی‌فر با مهر مطرح کرد؛

فروشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب ضرورت جامعه است

فروشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب ضرورت جامعه است

محمود اکرامی‌فر معتقد است نمایشگاه مجازی کتاب ضرورت امروز و آینده جامعه بشری است که در آن، اکثر خریدهای در اینترنت انجام می‌گیرد.

محمود اکرامی‌فر شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: شرایط جدید جامعه امروز بشری، رسانه‌ای شده و ما ناخودآگاه به سمت خرید و فروش‌های اینترنتی پیش می‌رویم که در همه حوزه‌ها این اتفاق رخ داده است؛ به عنوان مثال در حوزه خریدهای آنلاین اعم از مواد غذایی و سایر موارد یکی از ضروریات زندگی امروز و فردا شده است که خرید کتاب هم شامل آن می‌شود. بنابراین فروشنده و خریدار کتاب هردو باید سواد رسانه‌ای داشته باشند.

وی افرود: خریدار و فروشنده هر دو باید سواد ‌رسانه‌ای لازم را داشته باشند که محل و مورد خرید را درست انتخاب کنند همچنین هر دو نیز باید تعهد آنلاین نسبت به هم داشته باشند. در موضوع کتاب مسئله به نوع دیگری است چراکه خریداران کتاب انسان‌های عادی نیستند بلکه افراد خاصی هستند که به خودی خود نسبت به افراد عادی سواد رسانه‌ای بیشتری دارند و هوشمندانه تر انتخاب می‌کنند. به طور قطع پلتفرم و نرم افزاری که برای فروش انتخاب شده است باید یک نرم‌افزار کاربردی و اساسی باشد.

این‌شاعر در ادامه گفت: در ارسال رایگان کتاب‌ها برای مخاطبان با پست قرارداد بسته شده که از این جهت نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند بسیار مفید باشد و خرید و فروش‌های خوبی انجام شود و به کمک نشر و خریداران کتاب بیاید. با این وجود باید تعهدات لازم رعایت شود که فروشندگان کتاب همه کتاب‌های خود را ارائه کنند. همچنین کتاب‌های چاپ شده و موجود را بفروشند که اگر در صورت اتمام مجبور نشوند از کتاب‌های چاپ دیجیتالی استفاده کنند. باید در نمایشگاه مجازی کتاب آن چیزی که می‌فروشند مورد پسند خریدار باشد و این به تعهد و وجدان کاری فروشنده بستگی دارد و نظارتی که خانه کتاب و ادبیات ایران باید بر آن داشته باشد.

اکرامی‌فر در پایان درباره اثر نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کرونایی برای زنده‌کردن جریان کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: در هر شرایط ما ناچار هستیم که فروشگاه آنلاین کتاب را داشته باشیم؛ به علت کاهش هزینه ترافیک، حمل و نقل و انبارداری در آینده به‌سمت فروشگاه‌های مجازی و آنلاین حرکت کنیم این ضرورت جامعه امروزی و آینده است. نباید یک نفر برای خرید کتاب از فلان نقطه شهر حرکت کرده و در ترافیک بماند چرا که هزینه او برای خرید کتاب زیاد می‌شود. با توجه به شرایط کنونی و پیشرفت ایران در حوزه نرم افزارها، بهترین کار فروش آنلاین در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است به شرط اینکه تعهدات رعایت شود. شرایط کنونی کرونا این ضرورت را مضاعف می‌کند که فروش و خرید کتاب به سمت آنلاین و مجازی حرکت کند.

کد خبر 5405094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha