۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۳

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار هرمزگان:

راه دیگری جز دانش بنیان کردن صنایع نداریم

راه دیگری جز دانش بنیان کردن صنایع نداریم

بندرعباس - معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار هرمزگان گفت: برای بهره وری و رشد شاخص ها در صنایع و اقتصاد راهی جز دانش بنیان کردن صنایع نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فیروزی در بازدید از برج فناور هرمزگان، افزود: اولویت دولت پر و بال دادن به شرکت های دانش بنیان می باشد به گونه ای که موجب بهبود شاخص ها در زمینه های مرتبط باشند. برای تحقق این هدف راهی جز تجاری سازی تولیدات و دانش وجود ندارد.

فیروزی ادامه داد: برای تحقق این هدف شرکت ها و موسسات ذیل پارک های علم و فناوری باید هویت خود را به اقتصاد و صنایع تا استحصال کامل اهداف تعیین شده تزریق کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان با اشاره به تحریم ها گفت: دو ظرفیت در اختیار شرکت های مبتنی بر دانش وجود دارد اول، ظرفیت های معطل مانده که با پر کردن این خلا می توانند بخش بزرگی از بازار و اقتصاد را در دست بگیرند و بخش دوم وجود تحریم ها می باشد که شرکت ها و نوآوران می توانند از آن بهره برداری کنند و با تزریق علم خود به اقتصاد آن را خنثی کند.

این مقام مسدول اظهار کرد: اگر می خواهیم کاری که انجام می دهیم نمود عینی داشته باشد باید سر ریز آن وارد جامعه شود، زیرا اقتصاد علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نا محدود است و این کار تنها از طریق دانش محور کردن اقتصاد و صنعت امکان پذیر است.

وی در پایان گفت: در کشور منابع سرگردان زیادی داریم که نیازمند مدیریت و جذب در جهت تولیدات دانش محور است از این رو استانداری بعنوان نهاد حاکمیتی راه را برای جلب توجه صاحبان این منابع هموار خواهد کرد.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک علم و فناوری هرمزگان در این بازدید گفت: رشد و توسعه تولیدات بر پایه دانش نیازمند یک سری امکانات از جمله فضای کافی برای تولید محصول و انبارداری، نیروی انسانی آموزش دیده و حمایت های معنوی است.

وی تصریح کرد: زمانی که این نیازمندی ها تامین گردد بخشی از اهداف و انتظارات فراهم می شود.

رئیس پارک علم و فناوری اضافه کرد: عوامل موثر بر رشد و موفقیت شرکت‌های دانش بنیان در قالب ۳ عنصر قابل طرح و بررسی است. این عناصر که مشتمل بر ۳ دسته عوامل فردی، سازمانی و محیطی است که عوامل محیطی موثرترین نقش را در رشد و توسعه ایفا می‌کنند. اگر فضای کافی در اختیار نداشته باشید عملا تولید محدود می شود و به کارآفرینان آسیب می زند.

فتی بیان کرد: برای حمایت از کسب و کارهای نوآور ساز و کار حمایتی باید به گونه ای باشد که گسترش و رشد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری همزمان و متناسب با توان شرکت ها باشد تا موفقیت هایی که مد نظر است محقق شود.

در پایان این بازدید جلسه ای با حضور شرکت ها و موسسات ذیل پارک علم و فناوری برگزار گردید و خواسته های آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5406641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha