۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۱۹

درباره عملیات نظامی نیروهای مقاومت یمن؛

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای اماراتی خود رایزنی کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای اماراتی خود رایزنی کرد

سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «مارک میلی» و همتای اماراتی وی پیرامون حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای یمنی به عمق استراتژیک امارات، گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیو باتلر» سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که «مارک میلی» رئیس این ستاد با «حمد محمد ثانی الرمیثی» همتای اماراتی خود درباره حملات موشکی یمنی‌ها گفتگو کردند.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: میلی و الرمیثی در مورد حملات اخیر حوثی ها برضد امارات متحده عربی و همچنین درباره امنیت در خاورمیانه گفتگو کردند. وی مدعی شد که این حملات، تروریستی بوده است!

وی ادامه داد: رئیس هم حمله اخیر و هم حمله قبلی (۱۷ ژانویه ۲۰۲۲) را که حوثی‌ها علناً مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، محکوم کرد.

باتلر همچنین گفت که میلی از نیروهای مسلح امارات متحده عربی برای رهگیری موفقیت آمیز موشک‌ها، به ویژه تلاش برای جلوگیری از برخورد موشک‌های مذکور به پایگاه هوایی «الظفره» در نزدیکی ابوظبی، که مقر نظامیان آمریکایی است، تمجید کرد.

تمجید میلی از مقام اماراتی درحالی است که هیچ گونه انتقادی نسبت به جنایات این کشور در ائتلاف برضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی صورت نمی‌گیرد، به این دلیل واضح که آمریکا خود صحنه گردان اصلی این جنایت هاست.

روز گذشته، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از اجرای عملیات «طوفان یمن ۲» در عمق خاک سعودی و امارات خبر داده بود. سریع در این باره اعلام کرد: عملیات «طوفان یمن ۲» را در عمق خاک امارات و عربستان انجام دادیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات اخیر سعودی و امارات علیه یمنی‌ها، به وسیله موشک و پهپاد، مواضع آنها را هدف قرار دادند.

وی پیشتر نیز بیانیه‌ای را در خصوص عملیات طوفان یمن ۱ صادر کرده و افزوده بود که در عملیات «طوفان یمن ۱» فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و شماری دیگر از مواضع و تأسیسات مهم و حیاتی امارات هدف قرار گرفت.

کد خبر 5408251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha