۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به مهر:

گزارشاتی در رابطه با شناسایی اموال نامشروع مسئولان واصل شده است

گزارشاتی در رابطه با شناسایی اموال نامشروع مسئولان واصل شده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تا کنون گزارشاتی در رابطه با شناسایی اموال و دارایی‌های نامشروع مسئولان واصل شده اما پرونده ای در این رابطه تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه یک سال از ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس وقت قوه قضائیه در رابطه با شناسایی و بازپس گیری اموال و دارایی‌های نامشروع مسئولان می‌گذرد، در این یک سال چه اقداماتی برای اجرای این دستورالعمل برداشته شده و اینکه سیاست رئیس جدید قوه قضائیه هم اجرای همان دستورالعمل است یا قرار است تغییراتی در این رابطه رخ دهد؟ گفت: در سال ۹۹ قوه قضائیه نسبت به تهیه دستورالعملی مرتبط با قانون اقداماتی انجام داد و قرار شد قوه قضائیه سامانه‌ای را طراحی کند تا افراد مختلف بتوانند گزارشات خود را به سامانه اعلام کنند. سامانه طراحی شد و در اختیار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: دادستانی کل اعلام کردند برخی گزارشات واصل شده اما گزارشی که بتواند مبنای علت تشکیل پرونده‌ای باشد واصل نشده و تا کنون پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشده است.

خدائیان افزود: البته نهادهای مختلفی در این رابطه مسئول هستند و می‌توانند به دادستان‌ها اعلام کنند و اگر چنانچه موردی به قوه قضائیه ارسال شود، آماده رسیدگی هستیم.

کد خبر 5408282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha