۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵

نصیرایی در گفتگو با مهر:

نیازمند ایجاد توسعه متوازن در سیاست خارجی هستیم

نیازمند ایجاد توسعه متوازن در سیاست خارجی هستیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید به سمتی برویم که توسعه متوازنی در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی ایجاد شود؛ لذا ارتباط با کشورها در نقاط مختلف جهان باید گسترش یابد.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست چندجانبه‌گرایی دولت سیزدهم و گسترش روابط با کشورهای شرق گفت: بهترین رویکردی که در شرایط فعلی در عرصه بین‌المللی باید مدنظر دولت باشد، همین چیزی است که در حال حاضر دولت سیزدهم در پیش گرفته است. شاهد بودیم که نگاهی باعث شد ماه‌ها و سال‌ها کشور معطل شود، سرمایه‌ها به هدر رفت و فرصت‌سوزی‌های بسیاری اتفاق افتاد، در این جهت که فقط منتظر بودند که معضلات کشور را از طریق چند کشور غربی حل کنیم.

وی اظهار کرد: نتوانستیم انرژی عظیمی که در داخل کشور و در عرصه بین‌الملل از جهات مختلف وجود داشت را به درستی استفاده کنیم و این آسیبی بود که خوشبختانه با رویکرد جدید دولت سیزدهم و با نگاه حجت‌الاسلام رئیسی برطرف شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد جدید دولت و تیم سیاست خارجی خوشبختانه به خوبی این پیام را به همگان رسانید که نباید کشور را معطل چند کشور ضعیف غربی گذاشت و فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت داخلی را معطل آن‌ها کرد.

حجت‌الاسلام نصیرایی عنوان کرد: باید به سمتی برویم که توسعه متوازنی در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی ایجاد شود؛ لذا ارتباط با کشورها در نقاط مختلف جهان در شرق، غرب، کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی باید گسترش یابد و تقویت شود. دو کشور قدرتمند چین و روسیه در کنار کشور ما می‌توانند کارآیی زیادی داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما در کشور فرصت‌های بزرگ، عظیم و بی‌نظیری داریم که چین و روسیه و کشورهای در حال توسعه که در شرق عالم به آن‌ها نیاز دارند و از طرف دیگر ما نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در آن‌ها می‌بینیم که می‌تواند به کمک پیشرفت و توسعه کشورمان بیاید.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین ارتباطات عمیق، گسترده و بلندمدتی را باید تعریف کنیم که خوشبختانه دولت سیزدهم به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی و تیم سیاست خارجی این موضوع را به خوبی دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام نصیرایی درباره مخالفت طیف غرب‌گرای کشور نسبت به رویکرد دولت سیزدهم برای گسترش روابط با شرق، بیان کرد: این اظهارات اهمیت چندانی ندارد، چرا که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به تحول رأی داده‌اند و این تحول را در حجت الاسلام رئیسی و دیدگاه او دیدند.

وی ادامه داد: این رویکرد، انتخاب مردم بوده و طبیعی است که باید پیگیری شود و به جلو پیش رود. البته این موضوع هم مثل هر موضوع دیگری مخالفان و موافقانی دارد و در محیط باز فعلی همه می‌توانند دیدگاه‌های خود را اعلام کنند؛ اما برای بنده به عنوان یک فعال حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جالب است که بعضی از این اشخاص چرا تا امروز چنین دغدغه‌هایی درباره امنیت ملی و مسائل مردم نداشتند؟ چرا تا امروز به فکر توسعه نبودند و در سال‌های گذشته که این همه فرصت‌سوزی اتفاق افتاد و کشور متحمل هزینه‌های بسیار سنگینی شد، چیزی نگفتند؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جالب است که این عده امروز و با روی کار آمدن دولت سیزدهم یادشان افتاده که به فکر دغدغه‌های مردم باشند و درباره این مسائل اظهارنظر کنند و برای عقلا و تحلیل‌گران روشن است که منشأ این مخالفت‌ها چیست. با همه این‌ها دولت باید با همین آرامش، جدیت و اقتدار کار خود را دنبال کند و رویکردی که پیش رو گرفته است را ادامه دهد.

کد خبر 5409570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha