۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

جهاد تبیین بهترین راه برای مقابله با جنگ روایت‌ها است

جهاد تبیین بهترین راه برای مقابله با جنگ روایت‌ها است

بجنورد- مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد جهاد تبیین را بهترین راه مقابله با جنگ روایت‌ها دانست و گفت: طلاب باید با تحصیل و تهذیب نفس برای نقش‌آفرینی در این جهاد آماده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده ظهر چهار شنبه در نشست طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین گام‌ها در جهاد تبیین، فهم دقیق تبیین و جهاد تبیین است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه مبارزه با دشمن مفهوم جهاد است، گفت: در فرهنگ اسلامی و دینی هر عملی که در مواجهه با دشمن انجام شود، جهاد نام دارد.

وی افزود: بنابراین تلاش‌های دیگر در محیط زندگی که در آن عنصر مبارزه با عدوّ لحاظ نمی‌شود جهد است اما جهاد نیست.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: جهاد می‌تواند جنگ رودررو یا جنگ اقتصادی یا فرهنگی و… باشد و رهبر انقلاب با بهره‌گیری از این مفهوم دینی، تعبیر جهاد تبیین را به کار برده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: در ترکیب جهاد تبیین، مفهوم جهاد را می‌توان مفهومی عام دانست.

وی افزود: بنابراین رهبر معظم انقلاب وقتی از جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف سخن میگویند منظورشان یک حرکت عادی و معمولی نیست؛ بلکه تحول و تغییری جهادی و بنیادی است که تمایز مشخصی با حرکت‌های پیشین دارد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به نقش نخبگان به‌ویژه طلاب و روحانیان در این زمینه، گفت: طلاب علوم دینی باید با تحصیل عمیق و تهذیب نفس خود را برای نقش‌آفرینی شایسته در جهاد تبیین آماده کنند.

کد خبر 5409855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha