۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری محفل «تلمذ شاعرانه» با حضور هنرمندان آیینی گیلان

برگزاری محفل «تلمذ شاعرانه» با حضور هنرمندان آیینی گیلان

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان گفت: محفل «تلمذ شاعرانه» با حضور شاعران آیینی در قالب برنامه های جنبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گیلان برگزار می شود.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نزدیکی ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: به همین منظور برنامه‌های فرهنگی و هنری در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در همین راستا کارگاه و نشست شعر در این استان برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه با عنوان محفل «تلمذ شاعرانه» و در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به اشعار آئینی، بزرگداشت روحانی مبارز و هویت ملی گیلانیان «میرزا کوچک جنگلی» و پاسداشت یاد و خاطره سردار رشید جبهه مقاومت «حاج قاسم سلیمانی» رویکرد اصلی این پویش است.

برگزاری پویش «تلمذ شاعرانه» با حضور هنرمندان آیینی گیلان

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای این حرکت فرهنگی هنری حضور در منازل اساتید برجسته گیلانی و استفاده از تجربیات آنها است، گفت: استاد «م. موید» یکی از این اساتید برجسته گیلانی با شهرت ملی است.

وی با اشاره به دعوت از شاعران آئینی استان گیلان برای حضور در منزل این استاد، افزود: قرار است روز جمعه هفته جاری جمعی از شاعران آئینی استان گیلان در روضه خانگی استاد «م. موید» در منزل وی حضور یافته و از محضر استاد استفاده کنند.

مصباح اضافه کرد: این حرکت فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با مشارکت انجمن ادبی قلم و مؤسسه فرهنگی هنری اکسون برگزار می‌شود.

کد خبر 5409965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha