۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۲

فرماندار سابق دشتی:

زیرساخت‌های شهرستان دشتی در همه زمینه‌ها توسعه یافت

زیرساخت‌های شهرستان دشتی در همه زمینه‌ها توسعه یافت

بوشهر- فرماندار سابق دشتی از توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: پوشش گاز رسانی در روستاهای این شهرستان به ۹۹ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری صبح پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار دشتی با اشاره به اقدامات چهار ساله در سطح شهرستان اظهار داشت: تا قبل از ورود ما در شهرستان شهرک صنعتی خوابیده بود ولی در این مدت با ایجاد فرصت‌های لازم برای سرمایه گذاران و تقویت زیر ساخت‌ها چندین کارخانه فعال که زمینه اشتغال برخی افراد فراهم کرد.

فرماندار سابق دشتی افزود: در حال حاضر چندین طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان در سطح شهرستان در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال جوانان زیادی فراهم می‌کند.

نادری با بیان اینکه اولین آب شیرین کن روستایی در این شهرستان راه اندازی شد، افزود: در این مدت سد قیز قلعه افتتاح و عملیات اجرایی سد دشت پلنگ نیز آغاز شد.

بهبود وضعیت آب

وی بیان کرد: انتقال آب از تنگ سدر به خورموج یکی از اقدامات ارزشمند در جهت بهبود وضعیت آب مردم شهر خورموج بود که اتفاق افتاد.

نادری از احداث دو مخزن آب در چاوشی و گلستان خبر داد و گفت: پوشش گاز رسانی در شهرها به ۱۰۰ درصد و روستاها به ۹۹ درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح گاز رسانی به روستاهای دهستان طسوج از آرزوهای چندین ساله مردم آن منطقه بوده که با پیگیری‌های به عمل آمده در دهه فجر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

تولید برق خورشیدی

نادری تصریح کرد: ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان به سه هزار و ۲۰۰ کیلو وات افزایش یافت و در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت نیروگاههای خورشیدی استان در شهرستان است.

وی احداث ساختمان تأمین اجتماعی، احداث سالن ورزشی کارگران و ساختمان مرکز رشد، خوابگاه ورزشکاران، جایگاه ویژه استادیوم، افتتاح سالن ورزشی باغان، استادیوم شماره دو خورموج و زمین چمن شهر بادوله از دیگر اقدامات مهم در شهرستان عنوان کرد.

تقویت بخش درمان

نادری با بیان اینکه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان تأمین شد بیان کرد: تعداد چهار واحد اورژانس ۱۱۵، چهار واحد مرکز جامع سلامت، ۹ واحد پانسیون پزشکان و ۸ واحد خانه بهداشت در این مدت در شهرستان احداث شد.

وی با اشاره به آسفالت ۵۱ کیلومتر آسفالت در سطح روستاها افزود: شهرستان دشتی در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی با ۶۷ درصد رتبه اول استان است.

نادری اظهار کرد: در احداث ساخت مسکن بیشترین واحدها در این شهرستان احداث شده و روند اجرای کار نیز مطلوب است.

کد خبر 5410017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha