۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از فضای مجازی برای شناساندن امامزاده علی بن باقر(ع)

لزوم استفاده از فضای مجازی برای شناساندن امامزاده علی بن باقر(ع)

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: لازم است از فضای مجازی برای شناساندن شخصیت حضرت علی بن باقر(ع) به مردم جهان به نحو احسن استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: درخواست مردم خطه کاشان از امام محمد باقر (ع) به منظور ارسال سفیری از جانب آن حضرت برای ارشاد مردم کاشان و قبول آن حضرت نشانه توجه ائمه معصومین (ع) به مردم منطقه کاشان است.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) در آن زمان فرزند بلافصل خود حضرت علی بن باقر (ع) را به منظور ارشاد مردم منطقه کاشان روانه این خطه کرد، ابراز داشت: دلدادگی مردم کاشان به ائمه معصومین سند افتخاری است که تا ابد بر تاریخ مردم منطقه کاشان به یادگار می‌ماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه متأسفانه مشهد اردهال و حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) آن چنان که باید و شاید توجهی به آن نشده است، تصریح کرد: مسئولان محلی و کشوری باید تصمیماتی جدی به منظور بازسازی و تکمیل حرم و صحن‌های مطهر مرقد آن حضرت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید شخصیت والای حضرت علی بن باقر (ع) به مردم جهان به خصوص شیعیان شناسانده شود، تاکید کرد: به این منظور با توجه به گستردگی فضای مجازی به بهترین شکل ممکن می‌توان این مهم را انجام داد و برای این اتفاق باید برنامه ریزی مناسبی از طرف دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و مذهبی انجام شود.

حجت الاسلام بصیرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارادت رهبر معظم انقلاب به حضرت علی بن باقر (ع) گفت: ایشان در سخنانی فرمودند که من به همه امامزاده‌ها ارادت دارم و حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) جای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه عشق مردم منطقه کاشان به حضرت علی بن باقر (ع) بی پایان و برگرفته از ارادت آنها به ائمه اطهار است، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان محلی و کشوری در زمینه رسیدگی به امورات حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) اقدامات جدی را انجام دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه امسال خوشبختانه مراسم‌های خوبی در سطح منطقه کاشان در عزای حضرت علی بن باقر (ع) و به منظور گرامیداشت مقام شامخ آن حضرت برگزار شده است، گفت: امیدواریم این دسته از مراسم‌ها سال و یا سال‌های آینده در تمام ایران برگزار شود.

کد خبر 5411149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha