۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

مهر خبر می‌دهد؛

همکاری پیمانکار روس با مشاور ایرانی در ساخت نیروگاه سیریک

همکاری پیمانکار روس با مشاور ایرانی در ساخت نیروگاه سیریک

بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت پیمانکار روس برای تکمیل پروژه نیروگاه سیریک از شرکت مهندسی مشاور نیمه دولتی ایرانی زیر مجموعه آستان قدس استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از پروژه‌های مورد توافق با روسیه برای استفاده از وام دولتی، نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک است که کلنگ آن پس از وقفه‌ای ۵ ساله در انتهای خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به زمین خورد. در واقع فرآیند ساخت نیروگاه سیریک بنا بود از سال ۱۳۹۵ با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی روس‌ها با مسئولیت شرکت تکنوپروم اکسپورت انجام شود، ولی تأخیر در عملیات سرمایه‌گذاری ساخت این نیروگاه زمینه تغییر شرکت سازنده را فراهم کرد.

این نیروگاه دارای چهار واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی با راندمان ناخالص حدود ۴۶ درصد است. بویلر نیروگاه از نوع Super Critical یکبار گذر با سوخت اصلی گاز و تأمین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت خواهد گرفت که برای تأمین آب مصرفی نیروگاه، آب شیرین کن MED با ظرفیت خروجی ۲۱۰ مترمکعب در ساعت در دستور کار قرار گرفته است. مدت زمان قرارداد تا تحویل دائمی نیروگاه ۵۵ ماه در نظر گرفته شده که سنکرون اولین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور حدود ۴۱ ماه پس از شروع قرارداد خواهد بود.

پس از سفر رئیس‌جمهور به روسیه فرآیند تأمین مالی پروژه‌هایی که پیشتر در قالب وام دولتی ۵ میلیارد یورویی تعریف شده بود، سرعت گرفت.

بر اساس اخبار به دست آمده شرکت کارفرمای روسی برای ساخت این نیروگاه از یک شرکت نیمه دولتی مهندسی مشاور ایرانی را که ارتباطی با آستان قدس دارد دعوت کرده است تا با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند.

در همین راستا شرکت روس برای اجرای این طرح، چه در بخش حرارتی و چه در بخش دریایی، تقاضای معرفی شرکت‌های مهندسی مشاور کرده است و وزارت نیرو هم چندین شرکت معتبر با گرید یک را معرفی کرده است تا این شرکت از میان آنها یک شرکت را انتخاب کند.

کد خبر 5413085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • صالحی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      روس‌ها هم سابقه خوبی ندارن! سابقه تحویل اس۳۰۰ هنوز جاش درد میکنه! یا موارد دیگه‌ای که پرداخت‌هاش انجام شد ولی تحویل داده نشد! در رابطه با آمریکا به حق باید مراعات کنیم، اما در رابطه با روس ها چی؟ امیدوارم این نکات رو مد نظر قرار بدن!