۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد؛

استفاده از راهکارهای علمی در اصلاح الگوی مصرف آب در اردبیل

استفاده از راهکارهای علمی در اصلاح الگوی مصرف آب در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: استفاده از راهکارهای علمی و تحقیقاتی برای اصلاح الگوی مصرف و کشت در دشت‌های استان جزو برنامه‌های بخش آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اناری ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های آبرسانی در اردبیل به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع آب باید در جامعه نهادینه شده چرا که مردم در صف مقدم رعایت الگوی مصرف آب هستند.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در این شرکت، سرمایه‌گذاران تأسیسات آبی در این استان مورد حمایت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در تأسیسات آبی استان با حذف فرآیندها و بروکراسی اداری در دستور کار قرار گرفته و با راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در شرکت، زمینه ورود سرمایه‌گذاران به استان فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری با هدف سهولت فرآیندهای اداری و ایجاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: فعال کردن طرح‌های بخش آب، تکمیل نواقص و نارسایی‌های سدهای خاکی، شبکه‌های آبیاری و تأسیسات آبی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت است.

حیدری اناری با بیان اینکه الگوی کشت و مصرف آب در استان تغییر می‌کند، افزود: برای تحقق این امر و دستیابی به راهکارهای علاج‌بخشی کاهش منابع آب دشت اردبیل از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از راهکارهای علمی و تحقیقاتی برای اصلاح الگوی مصرف و کشت در دشت‌های استان جزو برنامه‌های بخش آب است، خاطر نشان کرد: باید با برگزاری سمینارها، میزگردهای علمی و استفاده از نظرات صاحب‌نظران به دنبال راهکارهای مناسب برای رسیدن به مصرف بهینه منابع آب و علاج‌بخشی کمبود منابع بود.

حیدری اناری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به عنوان مرکز تصمیم‌گیری برای آب استان به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و محیط زیست است تا از این طریق مباحث مربوط به آب تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب را یادآور شد و بیان کرد: باید از این ظرفیت بهترین بهره‌ها را جست و با تدوین برنامه‌های مستدل و علمی راه را برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش آب باز کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده که در بیشتر آنها زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری آبی وجود دارد.

کد خبر 5415258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha