۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۵۳

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان:

تصویب نهایی نرخ تاکسی از وظایف شورای شهر نیست

تصویب نهایی نرخ تاکسی از وظایف شورای شهر نیست

همدان- رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان با بیان اینکه تصویب نرخ تاکسی از وظایف شورای شهر نیست، گفت: تاکنون تصمیمی درخصوص مقدار درصد افزایش نرخ تاکسی در سال آینده گرفته نشده است.

آرش طاوسی در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به اظهار نظرهای مطرح شده در خصوص افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی کرایه تاکسی‌های همدان در سال آینده عنوان کرد: بررسی نرخنامه تاکسی و اتوبوسی درون شهری در حال انجام است و تاکنون هیچ گونه تصمیمی در خصوص مقدار درصد افزایش نرخ‌های سال آینده گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مستندات و آنالیز هزینه‌ها، تصمیم کمیته بررسی نرخنامه باید به ستاد تنظیم بازار همدان ارجاع شود، خاطرنشان کرد: در این ستاد تصمیم نهایی در خصوص میزان افزایش کرایه‌ها گرفته خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان خاطرنشان کرد: در مجموع، تعیین نرخ تاکسی و اتوبوس در حوزه اختیارات شورای شهر نیست و صرفاً این شورا در خصوص چنین موضوعی می‌تواند نظر خود را اعلام کند.

طاوسی تصریح کرد: اینکه مصاحبه‌های غیرتخصصی قبل از تصویب نرخنامه در خصوص میزان افزایش آن از سوی اعضای شورای شهر انجام می‌شود؛ جای سوال دارد و مشخص نیست که دلیل اظهارنظر خارج از وظایف شورای شهر چیست.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی به هیچ عنوان مدنظر اعضای ستاد تنظیم بازار نیست و تصویب این اعداد و ارقام غیرواقعی است، خاطرنشان کرد: این میزان افزایش، هیچ گونه تناسبی با افزایش نرخ دستمزد کارگری و کارمندی ندارد.

طاوسی یادآور شد: شورای شهر اگر قصد حمایت واقعی از رانندگان زحمتکش تاکسی را دارند، چرا عوارض سالیانه مربوط به تاکسی و کارت شهری را صفر نمی‌کند؟ یا خدمات حمایتی تعمیرات خودرو برای این قشر را در نظر نمی‌گیرد؟

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان با تاکید بر اینکه کارهای زیادی در جهت حمایت از رانندگان تاکسی می‌شود در دستور کار قرار داد، اما شورای شهر ساده‌ترین مسیر یعنی افزایش نرخ تاکسی از جیب مردم را مدنظر گرفته است، ضمن ابراز گلایه مندی گفت: اینکه با چنین اظهار نظرهای غیرواقعی بخواهیم مشکلات قشر راننده تاکسی را به گردن نرخنامه بیندازیم، واقعاً جای سوال دارد.

طاوسی تصریح کرد: اعضای شورای شهر، نماینده تمام مردم شهر هستند و شایسته نیست در تصمیم گیری ها و اظهارنظرها به صورت بخشی و محدود نگاه کنند و منافع کل شهر به خاطر یک مجموعه نادیده گرفته شود.

کد خبر 5415753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha