۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

اردوغان:

نقش غرب در تشدید تنش میان اوکراین و روسیه/ آماده میانجیگری هستیم

نقش غرب در تشدید تنش میان اوکراین و روسیه/ آماده میانجیگری هستیم

رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از نقش غرب در تشدید تنش میان اوکراین و روسیه گفت: غرب در حل تنش روسیه و اوکراین تا این لحظه نه‌تنها نقشی نداشته بلکه سنگ‌اندازی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی عربی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به شدت از شیوه تعامل غرب با بحران روسیه و اوکراین انتقاد کرد.

وی اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تا این لحظه خط مشی مثبتی برای حل این تنش ارائه نکرده است.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: نگاه جهان به تحولات دونباس و مناطق مرزی آن دوخته شده است و امیدوارم که صلح همچنان در این منطقه پابرجا بماند.

اردوغان همچنین تاکید کرد: ما تمایل داریم که در سطح عالی نشستی میان آقایان پوتین و زلنسکی برگزار کنیم. ما به رئیس‌جمهور اوکراین اطلاع دادیم که آماده ایفای نقش در کاهش تنش هستیم. چنانچه پس از دیدار با پوتین، مأمور به مانجیگری میان روسیه و اوکراین شویم، ما این مأموریت را خواهیم پذیرفت و تلاش خواهیم کرد مسئولیتی را که بر عهده ما نهاد شده، انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا نقش مثبتی در بحران اوکراین ایفا نکرده، تاکید کرد: غرب در حل تنش روسیه و اوکراین تا این لحظه نه‌تنها نقشی نداشته بلکه سنگ‌اندازی می‌کند.

گفتنی است که مقامات و رسانه‌های غربی طی ماه‌های اخیر ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را مطرح کرده و به همین بهانه فشارها علیه مسکو را افزایش داده‌اند. آمریکا و متحدانش با دستاویز قرار دادن این حمله خیالی، تحریم‌های سنگینی علیه روسیه آماده کرده و شمار نیروها و تجهیزات نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند.

کد خبر 5416712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 0
      اقای اردوغان به فکر تورم ۵۰ درصد کشور خود باش7