۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تجهیز بوستان جنگلی چیتگر به تجهیزات اطفا حریق

تجهیز بوستان جنگلی چیتگر به تجهیزات اطفا حریق

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲، از مجهز شدن بوستان جنگلی چیتگر به تجهیزات اطفا حریق خبر داد.

علیرضا علی بخشی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بوستان جنگلی چیتگر در مساحت ۸۷۳ هکتار یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بوستان‌های جنگلی شهر تهران به حساب می‌آید، به همین منظور برای اینکه در زمان ایجاد حریق نیازمند اقداماتی برای مهار آتش باشیم، مدیریت شهری منطقه ۲۲ اقدامات گسترده‌ای برای تجهیز این محیط انجام داده‌است.

وی خاطرنشان کرد: برج دیدبانی در این بوستان برای کنترل این محدوده احداث شده است تا به شکل مداوم کنترل بوستان صورت گیرد.

علی بخشی به احداث چند جایگاه برای آبگیری خودرو آتش نشان اشاره کرد و گفت: برای اینکه در زمان اطفا حریق سرعت آبرسانی به خودروهای آتش نشانی بالا رود چند لوله آبگیری تانکر خودروهای آتش نشانی در نقاط مختلف بوستان احداث شده است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بوستان جنگلی چیتگر به شکل شیب‌دار است که مسیرهای خاکی برای تردد خودروهای امدادی مهیا شده و همچنین چندین دستگاه موتورسیکلت برای گشت‌زنی مجهز به کپسول آتش نشانی در این بوستان مستقر است تا در زمان حادثه در نقاطی که دسترسی به سختی وجود دارد اقدام به اطفا حریق صورت گیرد.

علی بخشی تصریح کرد: در این محیط جنگلی درختان کهنسالی با قدمت ۵۰ سال وجود دارد و امکان هرس درختان با توجه به جنگلی بودن مجموعه در برخی از نقاط امکان پذیر نیست؛ اما در بخشی از محیط که درختان با ارتفاع کمتر هستند، همکارانم در اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ برای نگهداشت درختان اقدام به هرس درختان و انتقال برگ و شاخه‌های خشک به بیرون از بوستان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی چیتگر همه روزه پذیرای طبیعت‌گردان هست و در این مجموعه روزهای آخر هفته محیطی برای اتراق نیم روزی شهروندان فراهم است؛ به همین منظور در کنار سکوهای استراحت برای شهروندان مخزنی برای برپایی آتش فراهم شده تا آتش به نقاط دیگر بوستان سرایت نکند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در پایان عنوان کرد: خوشبختانه در مجموعه بوستان جنگلی چیتگر ایستگاه آتش نشانی مستقر است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موقع ایجاد حریق اقدام به خاموش کردن آن شود.

کد خبر 5417120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha