۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

استاندار سمنان:

مشکلات تامین زمین برای جهش تولید مسکن در سرخه حل شد

مشکلات تامین زمین برای جهش تولید مسکن در سرخه حل شد

سرخه- استاندار سمنان با بیان اینکه در شهر سرخه با مشکل زمین برای بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن مواجه بودیم، گفت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تامین زمین صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح یکشنبه در نشست شورای اداری سرخه ویژه افتتاح متمرکز پروژه‌های دهه فجر این شهرستان به میزبانی سالن باران، با اشاره به اینکه دغدغه‌های بیان شده توسط امام جمعه و مسئولان سرخه پیگیری و رسیدگی خواهد شد، تاکید کرد: در شهر سرخه با مشکل زمین برای بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن مواجه بودیم که با اقدامات صورت گرفته تأمین زمین صورت گرفت.

وی درباره استقرار ادارات در سرخه نیز، افزود: استقرار ادارات در شهرستان‌های جدیدالتاسیس از ملزومات است که پیگیری خواهیم کرد تا این مهم نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های به حق مردم، محقق شود.

استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که در سطح استان صورت گرفته است، ۲۸ واحد راکد مجدد راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: از محل تسهیلات رونق تولید در سطح کشور، ۱۴.۶ درصد اعتبارات کل کشور توسط بانک‌های عامل استان سمنان به واحدهای تولیدی پرداخت شده و توانسته است رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

هاشمی با بیان اینکه در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: تعداد ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان، پروژه‌های عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر سال جاری است.

وی با بیان اینکه در قالب بهره برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می‌شود، افزود: در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۰، عملیات اجرایی احداث ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان در سطح استان آغاز خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: متأسفانه میزان مبتلایان به بیماری منحوس کرونا در سویه جدید اُمیکرون در سطح استان در حال افزایش است که نیاز است تا مراقبت‌ها در سطح استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی زدن ماسک و تزریق دُز سوم واکسن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مهر، در ادامه این مراسم آئین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی سرخه در بخش‌های برق رسانی، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و… برگزار شد.

کد خبر 5417980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha