۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

آن سوی یک جنایت/ ۳

از کمبود نیرو و تجهیزات تا مجرمانی که جری‌تر شده‌اند

از کمبود نیرو و تجهیزات تا مجرمانی که جری‌تر شده‌اند

ناجا به عنوان حافظ امنیت مردم باید برای مقابله با اشرار از توان عملیاتی کاملی برخوردار باشد در حالی که براساس اعلام مسئولان همچنان ضعف‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ افزایش احساس امنیت به میزان خود امنیت و بلکه بالاتر از آن برای پویایی یک جامعه ضروری است. با خلأ احساس امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می‌رود.وجود فیزیکی پلیس در جامعه و روئیت پلیس از سوی متخلفان و خلاف کاران رفتار بازدارنده به دنبال دارد.

رئیس پلیس کشور: نسبت به آمار جهانی کمبود پلیس داریم

در هفته ناجا سال ۱۳۹۸ سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در تمام دنیا یک شاخصی برای پلیس است و در بعضی از کشورها تعیین شده به ازای هر هزار نفر ۵ تا ۸ پلیس باید وجود داشته ولی ما در ایران کمتر از ۳ هستیم، البته ما سعی کردیم با تجهیزات و امکانات این خلأ را پر کنیم ولی خب برای تأمین تجهیزات و امکانات هم یکسری مشکلات داریم.

وی افزود: با کمبود بودجه مواجه هستیم و این هم بگویم که کمک به پلیس کمک به نظم بیشتر و آرامش بیشتر به مردم است.

از کمبود نیرو و تجهیزات تا مجرمانی که جری تر شده اند

کمبود نیرو چه تأثیری بر عملکرد مأموران ناجا دارد؟

کمبود تعداد پاسگاه‌ها و کلانتری و همچنین کمبود مأموران پلیس جدا از مشکلات امنیتی که برقراری نظم و امنیت داخل کشور به وجود می‌آورد سبب می‌شود تا بر نیروهای فعلی فشار مضاعف کاری وارد شود.

عملکرد درست یک مأمور پلیس جدا از تجهیزات و آموزش‌های مخصوص به مدت زمان فعالیت و مأموریت‌های او بستگی دارد؛ چراکه یک مأمور تجسس کلانتری با در نظر گرفتن تمامی امکانات و تجهیزات مناسب زمانی می‌تواند در موقعیت‌های حساس به درستی تصمیم بگیرد که آرامش جسمی و روحی مناسبی داشته باشد.

در ماجرای دلخراش شهادت مأمور ناجا در شیراز جدا از بحث‌هایی که به ضعف قانون و نداشتن تجهیزات مناسب اشاره دارد باید کمبود تعداد مأموران پلیس و فشار مضاعف بر آنها هم مورد نظر قرار بگیرد.

رئیس پلیس پیشگیری: فاصله معناداری با استاندارد جهانی تعداد مأموران داریم

سردار مهدی معصوم‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مقایسه با استاندارد جهانی تعداد مأموران پلیس برای یک کشور چقدر فاصله داریم؟ گفت: اگر با استاندارد جهانی که می‌گوید به ازای هر هزار نفر، ۵ تا ۹ مأمور وجود داشته باشد، مقایسه کنیم، باید بگویم فاصله معناداری با این استاندارد داریم.

وی ادامه داد: یک استاندارد دیگر هم وجود دارد که می‌گوید در هر شهر یک کلانتری و در هر دهستان، یک پاسگاه وجود داشته باشد. ما در ایران ۵۰۰۰ شهر و دهستان داریم اما ۳۰۰۰ کلانتری و پاسگاه داریم که با این استاندارد هم فاصله معناداری داریم.

از کمبود نیرو و تجهیزات تا مجرمانی که جری تر شده اند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به ضرب‌المثل «من کوتاهی شمشیرم را با گام‌های بلندم جبران می‌کنم»، اشاره کرد و گفت: درست است که ما با استانداردها فاصله داریم اما با تلاش مضاعف، گشت‌های موتوری و دیگر موضوعات، سعی در پر کردن این خلأ هستیم.

نگهبانان محله بازوی پلیس در محلات

وی به موضوع نگهبانان محله اشاره کرد و گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت نگهبانان محله که به تازگی اسم آنها به «پلیس یار» تغییر کرده، استفاده کنند. در برخی از کشورها چهار تا شش میلیون نگهبان محله به پلیس در حفظ نظم و امنیت کمک می‌کنند و کمک از پلیس‌یاران در دنیا مرسوم است.

معصوم‌بیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم برای مستقر کردن نگهبان محله در محله خود باید به کجا مراجعه کنند؟ گفت: مردم می‌توانند به مرکز انتظام پلیس یا دفاتر مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مراجعه کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور نگهبانان محله چه میزان به کاهش جرم و جنایت کمک کرده است؟ گفت: باید اعلام کنم در ۱۲ هزار نقطه‌ای که نگهبانان محله حضور دارند، سرقت و جرم تقریباً صفر شده است.

از کمبود نیرو و تجهیزات تا مجرمانی که جری تر شده اند

رئیس پلیس پایتخت: تعداد کلانتری‌های پایتخت حتی از نصف تعداد مصوبه شورای عالی امنیت ملی کمتر است

در حال حاضر در پایتخت تنها ۸۴ کلانتری داریم یعنی تعداد کلانتری‌های پایتخت حتی از نصف تعداد مصوبه شورای عالی امنیت ملی که ۱۱ سال پیش تصویب شده است، هم نیست پیش تر سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمبود کلانتری‌ها در پایتخت بر روی تعداد گشت‌ها و روئیت پلیس از سوی مردم در سطح شهر تأثیری داشته یا خیر اظهار کرد: بدانید که شهر تهران، یک شهر ۱۳ میلیونی است و اصلاً میزان کلانتری‌های با میزان جمعیتی که در تهران زندگی می‌کنند اصلاً قابل قیاس نیست.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پایتخت چه تعداد کلانتری کم دارد، گفت: طبق مصوبه حدود ۱۱ سال پیش شورای عالی امنیت ملی، تعداد کلانتری‌های پایتخت باید به ۲۰۰ کلانتری برسد و در آن مصوبه قید شده است که در گام اول ۴۰ کلانتری به تعداد کلانتری‌های موجود اضافه شود، اما متأسفانه چنین کاری نشده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر در پایتخت تنها ۸۴ کلانتری داریم یعنی تعداد کلانتری‌های پایتخت حتی از نصف تعداد مصوبه شورای عالی امنیت ملی که ۱۱ سال پیش تصویب شده است، هم نیست.

راه حل چیست؟

در ماجرای به شهادت رسیدن مأمور پلیس در شیراز اما و اگرهای بسیاری از جمله عدم آموزش مهارت‌های دفاع شخصی تا گیر کردن سلاح شهید و ضعف قانون مطرح شد اما شاید اگر آن مأمور شیفت‌های کمتری داشت و طبق استاندارد به مأموریت اعزام می‌شد می‌توانست در آن لحظه تصمیم بهتری بگیرد.

برای تکمیل کمبود کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند، سهم اعتبارات برای ساخت کلانتری‌ها مضاعف شود و ۵ درصد از بودجه عمران و آبادانی که به استان‌ها واگذار شده است، محقق شود. همچنین با دستور افزایش جذب و تبدیل وضعیت در انتظامی کل کشور می‌توان کمبود نیروی انسانی را تا حدودی برطرف کرد.

کد خبر 5418830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      8 1
      پلیس محله باید در کلان شهرها پدر محلات پایین شهر باشه تا ریشه مواد شرارت دزدی خشک بشه
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      4 1
      ماشهری هستیم استان فارس کلانتری نداریم
    • بخشی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      21 8
      از لحاظ اخلاق و ادب و فرهنگ و روش برخورد پلیس با ارباب رجوع هم فاصله معنا داری با استانداردهای جهانی داریم وقتی کارت به پاسگاه و پلیس میافته انگار ارث پدرشون و ازت طلب دارن خیلی بد برخورد میکنن
      • امیر IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        2 2
        باسلام. وقتی پلیس درگیر اقساط بانکی و اجاره خانه و بدهی وغیره باشه و حقوق اونم با این همه خطرات کمتر از یه کارمند عادی بانک و سایر ادارات باشه . نباید زیادی انتظار داشت.
    • حسین IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      24 3
      وقتی واسه استخدام هفت خان رستم میزارید از این ییشتر انتظار نمیره
      • محمد رحمانی AE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        2 0
        خدا رحمت کنه رفتگانتو با این حرف زدنت.من ساله پیش رفتم امتحان بدم .میگن اضافه خدمت داری. برو خدمت کن بیا. الان یکسال خدمتم اشتغال به خدمت بردم میگه شما سنوات داری.نمیتونی ازمون بدی. خدا لعنتتون کنه با این قانوناتون همرو بد بخت کردین
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      10 3
      متاسفانه همش یه مشت گردن کلفت پول به جیب میزنن جای تاسف هست گروهای همجون نیروی انتظامی که حافظ ابرو جان ناموس مردمن در شرایط سخت باشند باید امکانات بیشتری به ناجا داده بشه تا بتونه بهتر از مردم دربرابر ارازا اوباش حفاظت کنن
    • بابک IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 2
      باید نیروی انتظامی برای جذب نیرو جوانانی که علاقه شدید دارند امتحان ورودی دانشگاه افسری را حذف وازجوانان مجرب وسالم دردانشگاه استفاده کند سنگ جلوی دانش آموزان استخدامی دردانشگاه افسری نیندازد وبعد نگویید نیرو نداریم
      • احسان IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        3 0
        پول ندارن حقوق بدن
    • ساجد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 8
      باسلام و درود به ارواح طیبه شهیدان پس از پیروزی انقلاب و فرار سرکرده های امنیتی و شهربانی،مردم خودشون در تامین امنیت وارد ‌شدند در کمال بی تجربگی، کسب تجربه کردند کمیته ها فعال بودند و سپس با امر حضرت امام راحل درهم ادغام شدند و تشکیل نیروی انتظامی دادند از ظرفیت بی پایان بسبج هم نباید غافل شد
    • ساجد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 12
      ظرفیت بالای بسبج دارای چند خصلت است اول اینکه مردمی و داوطلبانه هست دوم اینکه آشنای به محله و افراد ( خیّر ویاشرور) هست سوم آموزش دیده بودن خود افراد بسبحی است که بعضا دارای کارت ضابطین هم می‌باشم و همانطور که در آرام سازی اغتشاشات ازاین پتانسیل قوی استفاده می‌شد، اکنون هم می‌توان استفاده نمود تشکر
    • س م IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      14 6
      برای حفظ امنیت مملکت باید نیروهای انتظامی از نظر تجهیزات و تعداد نیرو پشتیبانی شوند والا اراذل و اوباش بر مردم حکومت می‌کنند
    • سلطان IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      12 1
      واس همین هفت خان رستم گذاشتین واس استخداماتون؟؟لیسانس نمیخوایم .فلان نمیخوایم
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      5 10
      کمبود بخاطر این قانون جدیده مضخرفه ک فقط دیپلمه ها میتونن استخدام بشن یه مشت بچه 18ساله ک هنوز پشت لبشون سبز نشده رو میکنیم مامور اسلحه میدین دستشون
      • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
        0 0
        قربون دهنت
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      7 1
      واقعا کمبود پلیس داریم فشار مضاعف بر بقیه وارد شده که جبران این کمبود نیرو رو بکنن.شیفت های فشرده پلیس رو فسرسوده میکنه .چاره اندیشی کنن مسولان
    • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 3
      خدا خیرتون بده با این حقوق ما چیز جان در کف دست گذاشته اید
    • Alireza IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 5
      همین سایت ها هستند که کشور رو بد نشون میدن
    • مینا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 0
      این همه جوان بیکار رو خوب استخدام کنید وقتی زنگ میزنی پلیس ۱۱۰ رفتن برای تماس را الویت بندی می کنند بخاطر کمبود نیرو
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 2
      بااین وضع اقتصاد اوضاع روز به روز برای همه بدتر میشود
    • US ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      6 3
      با سلام چرا در استخدام نیروی انتظامی از افراد ورزیده ورزمی کار جذب نمی‌کنید
    • گمنام IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      7 2
      این همه میخوان پلیس بشن اینقدر سخت میگیرن که
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      6 1
      وقتی در دادگاها این اراذل مظلوم نمایی میکنن و وکیل میگرن و راحت از اونا میگذرن بایدم جرات همچین کارهایی داشته باشن اگه برخورد قاطع با چاقوکش گرفته میشد شاهد این حوادث تلخ نبودیم کسی که چاقو حمل میکنه یعنی هر ان امکان داره به کسی صدمه بزنه
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 1
      خب چرا استخدام نمیکنید اگه واقعا کمبودنیرودارید واقعا
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      به نظر شما با این وضعیت سختی کار و حقوق و مزایای کارکنان ناجا کی دیگه استخدام بشه متاسفم برا مسئولان کشور چند سال دیگه بدتر هم میشه
      • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        1 0
        نه داداش من یک سال عمرم رواومدم رفتم همه مراحل روقبول شدم اخرش گفتن نمره کافی بدست نیاوردی یعنی اونقدازنظرروحیی حالم بدشدکه زمینوزمانوفوش میدیم که بایک نفراین بازی نکنن اخرشم بگن نمره کافی نیاوردی
    • ا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 1
      اگر دست قدرت قانون باز باشه با کمتر از این نیرو هم برای اداره کشور کافی است . ولی قانون در ایران پر از تبصره برای انجام خلاف است . در ضمن با خلاف کار هیچ گاه به حد جرم برخورد نمیشود
    • سامانی US ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      یک آموزش دفاع شخصی و آمادگی جسمانی وتست هر شش ماه نسبت به آمادگی بدنی و دفاع از خود ضعف مامور شهید بوده . ضمنا مکرگشت و پست دادن دونفره نیست .چرا تنهایی و به چه‌ماموریتی بوده که حمایت نشده این چرا ها باید شفاف اطلاع در رسانی شود. . و نباید بهانه ای برای تغیر قانون و مجوز فشار بر مردم شوند
    • ناشناس IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 0
      متاسفانه شرایط استخدام آنچنان سخته که هر کسی نمی تواند گزینش شود اگر شرایط سنی و تحصیلی حذف شود کمبود نیرو هم جبران می‌شود برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی نیاز به نیروی مستعد و با انگیزه است نه مدرک و سن و سال
    • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      به عمل کار بر آید سردار شعار همه میدن
    • محمدمهدی رزمجو فرزند حسن IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 0
      زحمات پلیس شبانه روزی قابل تقدیر است اما انتقاداتی بر رفتار پلیس با مردم خوب شهروندان نیز وارد است در مواجهه برخی از مامورین بخصوص در مراحل ضابطین وتحقیقات پرونده ها ی قضایی متاسفانه خیلی از حق ها ناحق میشود وامیدوارم به احترام خون شهید رنجبر ها با پلیس های خاطی هم برخورد مناسب شود
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      دشمنان انقلا،بدجوری روی ارازل اوباش حساب بازکردند،اگر اینها را قلع قم نکنید،هم مردم وهم شمارا قلع وقم میکنند.فتنه بنزینی یادتان نرفته که ارازل اوباش چه بلایی برسر کشور آوردند.اگر خلعها را پر نکنید،باز هم باید منتظر اینچینین اتفاقاتی باشیم.
    • علی راستگو تکمه داش IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 3
      به نظره من نیروی انتظامی باید دیپلم استخدام میکنه از افرادی که زیردیپلم هم هست استخدام کنه مثل خودم من سیکل دارم به شرایطی نتونستم درس بخونم پدرم جانباز هست خودمم توبسیج هستم خیلی هم علاقه دارم به نیروهای امنیتی پلیس حضور داشته باشم ولی دولت محترم از کسایی که سیکل دارن دعوت به هم کاری نمیکنه ممنون م
    • رضا رضائی IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      اگه اینجوره پس چرا نیروهای پیمانی رو رسمی نمیکنن من 5 سال زحمت کشیدم توبدترین شرایط خدمت کردم آخرش بعد 5 سال رسمیم نکردن چون پارتی نداشتم
    • محمدرضامهرنور IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      سردارمن یک بازنشسته ارتشی هستم ازحادثه شیرازناراحتم ومتاسف پیشنهاددارم کارسازوقوی پلیس خیلی ضعف داردخیلی زودهم میشه رفع کرد بامن تماس بگیرید ۰۹۱۷۸۶۳۳۵۷۳
    • اکبر IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 2
      ن عزیزکمبودنیروی شما بخاطر کمی حقوق ودستمزد کارمنداتون چون کسی استقبال ازاستخدام درنا جا نمی‌کند اگر راست میگید حقوق ومعیشت رادرست کنید ببین کمبودنیروجبران میشدیان
    • جانباز دفاع مقدس IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      واقعا درد دلهایی که گاهی از نیروهای انتظامی می شنویم درد اور و تاسف باره.. نیرویی که حق شلیک ندارد.تجهیزات کافی و به روز ندارد..حتی هزینه خورد و خوراک ماموریت هم از جیب خودش هست..حق ماموریت و اضافه کار ندارد و صدها دغدغه دیگر انهم دررحالیکه جانش کف دست است چگونه دلگرم به کار باشد
    • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      ردیفهای بودجه که ایجاد کردند و بخور بخور راه انداختند دوتا را حذف کنند بودجه را بدهند به نیروی انتظامی
    • مهران IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      اونایی ک میگن دفاع شخصی معلومه تو شرایطش گیر نکردن حتی بزرگترین استادان دفاع شخصی دنیا میگن اولین راه دفاع چاقو فراره بعدم شما از دغدغه های یه مامور چی میدونین....
    • سرباز ولایت IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 1
      شرایط استخدامی را آسان تر بگیرید از قبیل سن ومدرک تا افراد جذب بیشتر شود مخصوصا برای بسیجیان که در این راستا خیلی میتوانند کمکتان باشند
    • یا علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      همان طور که سردار فرمانده نیروی انتظامی گفتند کمبود نیروی پلیس هست ولی در اولین مرحله پشتیبانی بیش از پیش دستگاه قضایی احساس میشود که این جرعت و عملکرد پلیس را دو چندان میکند بنظر من باید مقداری دست پلیس را در بر خورد با مجرمین باز گذاشته ومقام قضایی حمایت کند البته کنترل عملکرد پلیس نیز لازم است
    • ابوالفضل IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      همچنین کمی حقوق و عدم تناسب وضع حقوق با کار پلیس
    • هموطن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 1
      دستهای پنهان پشت پرده است که ایران را ظعیف کنند خدمت سربازی را میفروشند تا کشور وامنیت را بفروشند امنیت یک خانواده با پول خریدنی نیست باید سرباز همیشه در صحنه باشد
    • مجتبی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      آقا چرا کمبود نیرو دارید سن استخدام رو بالاتر نمیبرن بعضی از جوانان مومن وبا خدا ،تحصیل کرده وبا اخلاص بخاطر دو سه سال فاصله سنی نمیتوانند به استخدام ناجا در بیایند اگر سن استخدامی دو سه سال بالاتر برود در جبران کمبود نیرو واقعا میتواند موثر باشد
    • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      با اینکه کمبود پلیس هست ولی چندین ساله نه از طریق کنکور سراسری و نه حتی از طریق ثبت نام اینترنتی اقدام به استخدام پلیس زن نمیکنن.چرا باید اینطور باشه؟
    • . US ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      اینقدر علاقه داشتم پلیس بشم آخرشم نشد ،پافشاری کردم گفتن نه نمیشه دوران خدمت شدم سرباز ساعی، وقتی خدمتم میخواست تموم بشه هر روز میرفتم میگفتم واسم اضافه بزنید من می‌خوام بمونم حقوقم نمی خوام فقط اجازه بدید من بمونم ،جان هر کیو دوست دارید یه کاری کنید من فقط پلیس بشم پولم نمی‌خوام هیچی همه مال شما
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      کمبودپلیس داری بیامنوببرواجازه بده پلیس تربیت کنم ببینی کمبودسیری چندبه امتحانش میارزه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      همیشه باید یه نفر قربانی بشه تا به فکر بیفتن. کمبود پزشکم داریم ولی تا دلت بخاد فارغ تحصیل بیکار داریم
    • سروش IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      مجازات رو سنگین کنید تا اینکه طرف جرات به این نکنه دوباره مرتکب جرم بشه نه اینکه به محض دستگیر شدن با قید ضمانت آزاد بشه.
    • مهدیه IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 3
      من دلم میخواد پلیس نوپو بشم😊
    • مهدی AE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      فقط همه کاره قوه قضائیه هستش اون بانظارت پشتیبانی عملکرد میبره بالا ولی حمایت نمیشه چون جرم واس خود دولت سود داره
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      مسولین و فرمانده نیروی انتظامی باید توی روستا هم پاسگاه انتظامی مستقر کنه توی روستا بسیج به تنهایی نمی تواند با اشرار روبرو بشود همه جور خلافی توی روستا صورت میگیره و کسی جوابگو نیست وتو الاان نیروی انتظامی و مسولین هیچ گونه همکاری و اقدامی نکردن
    • حسین GB ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      بالای بیست سال خدمت میکنه حقوقش هفت تومنه تا هشت تومن... با این تورم و فشار اقتصادی و زن و بچه روحیه ای نداره دیگه کمبود نیرو و امکانات هم که دردشو مضاعف میکنه... بعدم بهشون میگن که اگه به عنوان شغل روی این کار حساب کردید اشتباه کردید و نیروی انتظامی کارش خدمت کردنه... چه گناهی کردن اینها...؟
    • هادی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 1
      والا ارازل اوباش تجهیزاتش از پلیس بیشتر شده باید تمامی ماموران امنیتی تجهیزات عالی و پیشرفته داشته باشند
    • ناشناس IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      اگر ناجا همانند کشورهای توسعه یافته فقط یکبار نمی‌گویم هر سال بلکه فقط یکبار حداکثر سن را تا۴۰سال و از دیپلم به بالا نیرو بگیرد مشکل کمبود نیرو و معضل بیکاری جوانان حل خواهد شد