۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛

افزایش آمار ابتلا به کرونادر کهگیلویه وبویراحمد

افزایش آمار ابتلا به کرونادر  کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۱۵ تا ۲٠ برابری ابتلای به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با توجه به افزایش آسانسوری بیماری (۱۵ تا ٢٠ برابری موارد مبتلا) در استان باید از ماسک‌های با کیفیت استفاده شود.

وی ابراز داشت: همچنین رعایت فاصله فیزیکی، تهویه مناسب، عدم حضور در هر نوع تجمعی، عدم حضور در مکان‌های پر خطر و پرهیز از خروج از خانه مگر بر حسب ضرورت توصیه می‌شود.

یزدان پناه گفت: با روند تصاعدی موجود در استان، انتظار می‌رود که بزودی بیمارستان‌های استان مملو از بیمار شود و شاهد افزایش روزانه دو رقمی فوتی‌ها در استان باشیم.

یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۳۲ نفر مبتلای قطعی و ۴ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۷۸۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: امروز از یک هزار و ۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های «PCR» و «رپید» تست بود، حدود درصد موارد «۴۸۸» نفر مثبت بودند.

یزدان پناه افزود: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد با ١٧٩ مورد، کهگیلویه ٨٠، گچساران ۷۶ و بهمئی ۶٠ مورد بود.

یزدان پناه با بیان اینکه از زمان شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون آمار بیماران بستری به حد چشمگیری کاهش داشته است، گفت: این مهم میزان اثربخشی واکسن را در این بیماری نشان می‌دهد.

وی افزود: با شروع پیک جدید تکمیل واکسیناسیون اجرایی شده تا بتوان پیک جدید را با آسیب کمتری سپری کنیم.

کد خبر 5419635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha