کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با مهر:

پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی

پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به بازتاب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی پایان داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حال حاضر، در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که توانست معادلات منطقه‌ای را دستخوش تغییر و تحول کرده و با حمایت از گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف، طرح‌ها و پروژه‌های ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شکست بکشاند.

در همین ارتباط، خبرگزاری مهر گفتگویی را با «حکم امهز» کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه‌ای انجام داده است. این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تمامی معادلات در منطقه دستخوش تغییر و تحول شد و موازنات تغییر کرد. ما امروز هم تصاویر سفر یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر رهبران این کشور به ایران و دیدارشان با امام خمینی (ره) را به یاد می‌آوریم.

این تحلیلگر سیاسی افزود: رهبران انقلاب حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صراحتاً تأکید می‌کردند که فلسطین مسأله اصلی و اساسی برای انقلابِ پیش روی محسوب می‌شود. درست به همین دلیل است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در یک مدت زمان بسیار کوتاه، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل شد و پرچم این رژیم از ساختمان سفارت پایین آورده شد. انقلاب اسلامی ایران از همان روز اول پیروزی، حمایت از فلسطین را در دستور کار خود قرار داد.‌ انقلاب اسلامی ایران از همان روز اول پیروزی، حمایت از فلسطین را در دستور کار خود قرار داد.

امهز همچنین عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی را به دنبال داشت. یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیرات این انقلاب در منطقه، معجزه‌ای بود که در لبنان به وقوع پیوست. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با حمایت از مقاومت لبنان موجب شد تا ارتش شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی متحمل شکست سنگینی در برابر حزب الله شود.

وی در همین زمینه اظهار داشت: بدین ترتیب، حزب الله لبنان به عنوان یک گروه مقاومتی در این کشور موفق شد با حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، معجزه بزرگی را رقم بزند و به افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی پایان دهد. پس از سال ۲۰۰۰، در جنگ سال ۲۰۰۶ نیز شاهد پیروزی مقاومت لبنان در برابر صهیونیست‌ها بودیم.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: پیروزی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و نیز پیروزی‌های مقاومت فلسطین علیه این رژیم در طول سالیان متمادی موجب شد تا مقوله «شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی» برای همیشه از اذهان پاک شود. این دستاورد به یاری جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، رقم خورد. اکنون به دلیل تغییر موازنه قدرت، صهیونیست‌ها جرأت ندارند علیه لبنان مرتکب تجاوز شوند.

امهز در ادامه نیز عنوان کرد: اینکه امروز حزب الله لبنان دارای یک نقش منطقه‌ای و بین‌المللی مهم است، دستاوردی است که به لطف نقش آفرینی انقلاب اسلامی ایران و حمایت آن از مقاومت در لبنان، محقق شده است‌ اینکه امروز حزب الله دارای یک نقش منطقه‌ای و بین‌المللی مهم است، دستاوردی است که به لطف ایران محقق شده است. در فلسطین نیز همانطور که پیشتر اشاره کردم، جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حمایت به عمل آورد و زمینه‌های پیروزی آن بر صهیونیست‌ها در طول چند سال را فراهم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی منطقه همچنین در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران محوری را تحت عنوان محور مقاومت تشکیل داد؛ محوری که هم اکنون در منطقه فعالیت دارد. این محور امروز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. علیرغم اینکه سال‌ها پیش یک جنگ جهانی تمام عیار علیه سوریه به عنوان یکی از اجزای اصلی محور مقاومت به راه افتاد اما قدرت محور مقاومت مانع از سقوط این کشور شد.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از محور مقاومت توانست موازنه قدرت را در مواجهه با قدرت‌های بزرگ در جهان دستخوش تغییر و تحولات کند. بدین تریب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تغییر کردند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چه کسی از ایران و نقش آن در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سخن می‌گفت؟ پاسخ به این سوال یک کلمه است؛ «هیچکس».

امهز یادآور شد: با این حال، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مهم ایران در تحولات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، همگان از نقش این کشور سخن به عمل می‌آورند. من اکنون سؤالی را مطرح می‌کنم و آن، این است که اگر انقلاب امام خمینی (ره) وجود نداشت، آیا امروز امت اسلامی می‌توانست دستاوردهایی را که در طول سالیان اخیر محقق ساخته است، رقم بزند؟ قطعاً چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

این کارشناس حوزه مسائل سیاسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا این کشور در عرصه‌های مختلف از جمله تکنولوژی، علمی، پزشکی و… شاهد رشد و شکوفایی باشد. در کنار دستاوردهای نظامی و امنیتی، عرصه‌های مذکور نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

اندیشه انقلاب اسلامی به تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی تبدیل شده است وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب همواره در کمک به ملت‌های منطقه پیشگام بوده است. این کشور طی ماه‌های اخیر نیز طرح‌ها و ابتکارات فراوانی را به منظور حل و فصل مشکلات برخی کشورهای عربی نظیر لبنان ارائه کرده است. با این حال، طرف‌های داخلی و خارجی در ارائه کمک‌های مذکور به ملت‌های عربی کارشکنی می‌کنند. در این میان، دشمنان از تمامی گزینه‌های خود برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: علیرغم تمامی فشارهایی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با آن موجه بوده است اما تا به امروز توانسته است موفق عمل کند. اندیشه و خط مشی انقلاب اسلامی تا به امروز موفقیت‌آمیز بوده است. با قاطعیت می‌توان گفت که اندیشه انقلاب اسلامی تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می‌شود و در تمام طول این مدت، ایران با سخت‌ترین شرایط مواجه بوده است، اما هیچیک از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قادر به نادیده گرفتن نقش مهم تهران نیستند.

کد خبر 5419782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha