افشاگری روسیه علیه آمریکا؛

آمریکا گروه های تروریستی را علیه سوریه تحریک می کند

آمریکا گروه های تروریستی را علیه سوریه تحریک می کند

سازمان اطلاعات خارجی روسیه در گزارشی با اشاره به تداوم غارت منابع طبیعی سوریه توسط آمریکا، فاش کرد واشنگتن برای تحریک گروه های تروریستی علیه دولت سوریه برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان اطلاعات خارجی روسیه در گزارشی با اشاره به نقش مخرب آمریکا در سوریه اعلام کرد: آمریکا منابع طبیعی سوریه را غارت کرده و مخفیانه در قاچاق و تجارت غیرقانونی نفت تولید شده در شمال شرق این کشور مشارکت می‌کند. نیروهای اشغالگر آمریکایی ماهیانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام را از میادین نفتی الحسکه، الرقه و دیرالزور استخراج می‌کنند.

این مرکز روسی افزود: واشنگتن برای تحریک گروه‌های تروریستی در دمشق و لاذقیه سوریه و اقدام آنها علیه ارتش سوریه و متحدانش برنامه ریزی می‌کند. آمریکایی‌ها برای محقق ساختن اهدافشان در سوریه از ارتباط مستحکم خود با گروه‌های موسوم به معارضان مسلح یا گروه‌های افراطی استفاده می‌کنند. سازمان اطلاعات آمریکا برای احیای سلول‌های خفته افراط گرایان و انجام عملیات علیه نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن تلاش می‌کند.

به گزارش سازمان اطلاعات خارجی روسیه، آمریکا تلاش می‌کند حضور نظامی خود را در سوریه حفظ کند و اجازه ندهد آرامش در این کشور برقرار شود. واشنگتن همچنین قصد دارد یک کمپین رسانه‌ای گسترده را از جمله در رسانه‌های عربی با هدف شکل گیری اعتراضات داخلی علیه دولت سوریه راه اندازی کند.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی عملیات سرقت و غارت منابع طبیعی سوریه را ادامه می‌دهند و روزانه دهها کامیون نفت خام سرقتی را از طریق منطقه الجزیره سوریه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل می‌کنند.

کد خبر 5420100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha