۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

گزارش مهر از دیدار نمایندگان ادیان الهی با استاندار اصفهان؛

انقلاب ایران تحولی جهانی و عامل استقلال از غرب و شرق بود

انقلاب ایران تحولی جهانی و عامل استقلال از غرب و شرق بود

اصفهان- نمایندگان ادیان الهی در دیدار با استاندار اصفهان به مناسبت دهه فجر انقلاب ایران را عامل استقلال ایران از غرب و شرق دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر چهارشنبه بیستم بهمن ماه دیدار نمایندگان ادیان الهی با استاندار اصفهان به مناسبت دهه فجر در محل تالار اشرف استانداری اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت ملت ایران مقابل استعمار است و بسیار خوشحالیم در این ایام که سالگرد چهل و سومین سال انقلاب است، ادیان الهی را در اصفهان کنار هم داریم.

ادیان الهی برادری و برابری دارند

سید رضا مرتضوی تاکید کرد: پایه‌های انقلاب اسلامی ایران دینی بود و کنار هم قرار گرفتن ادیان الهی در کنار یکدیگر در ذیل پرچم انقلاب اسلامی بتوانند زندگی خوبی داشته باشد و در اصفهان نیز جامعه‌های مسیحیان، زرتشتیان و کلیمیان در کنار یکدیگر و با برادری و برابری زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب کشور ما با پایه‌های دینی بود، افزود: اعجازهایی با این انقلاب همراه بوده است، وقتی دنیا تحت سلطه شرق و غرب، کمونیست و ماتریالیست بود خداوند با قدرت خود یک انقلاب دینی ایجاد می‌کند که باعث چنین برادری می‌شود.

انقلاب ایران تحول جهانی بود

همچنین نماینده ارامنه و مسیحیان در جنوب ایران اظهار داشت: در وهله اول چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم، این انقلاب تحول بزرگی در دنیا بود و نشان دهنده شجاعت مردم ایران در زمان است.

سیپان کچچیان افزود: بررسی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد کشورهای بزرگ فعالیت‌های زیادی در راستای همکاری و جذب ایران داشته اند و کشورهای بزرگ بعد از انقلاب همواره تلاش کردند ارتباط خود را با ایران قوی و استوار نگه دارند.

وی تاکید کرد: ایران با این انقلاب راهی جدید را برای خود ایجاد کرد، این انقلاب باعث شده، ایران نه به سمت غرب نه به سمت شرق تمایلی نداشته باشد و استقلال کامل خود را داشته باشد و وابستگی خود از این دوگانگی دنیا را نشان دهد.

نماینده ارامنه و مسیحیان در جنوب ایران اضافه کرد: پیام انقلاب اسلامی ایران برای کل دنیا مشخص بوده است و هر جهت گیری برای غرب و شرق برای ایران غیر قابل پذیرش است و امیدواریم مسیر انقلاب اسلامی هموار باشد و به مسیر خود ادامه دهد.

انقلاب، جوانان را به دین سوق داد

همچنین نماینده جمعیت یهودیان اصفهان در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تحولات زیادی در زمینه‌های هنری، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرد اما اثر شگرفی که این انقلاب جهانی بر ادیان الهی داشت بحثی جدا و مفصل است.

خاخام سلیمان صدیق پور ادامه داد: در قبل از انقلاب نیز جوانان در سمت و سوی دین بودند اما انقلاب اسلامی ایران باعث شد اکثر جوانان به سوی دین و خدا سوق پیدا کردند و می‌توان گفت این نهضت چراغی برای جوانان شد.

وی افزود: بعد از انقلاب از لحاظ فرهنگی، دینی و مذهبی خیلی پیشرفت کردیم زیرا انقلاب اسلامی، انقلاب خدایی بود، وقتی خدا در نظر می‌آید دین به میان می‌آید و انقلاب اسلامی تنگنای دین را برطرف کرد.

نماینده جمعیت یهودیان اصفهان با ابراز خوشحالی از رخ دادن انقلاب اسلامی تصریح کرد: یهودیان در اصفهان ۲۸۵۰ سال سابقه دارند و حضور در اصفهان به دلیل اینکه این شهر یهودی نشین بوده برای ما افتخار است اما با حضور امام در ایران یک دگرگونی عظیمی در مذهب، دین و فرهنگ در کشور رخ داد.

انقلاب اسلامی، انقلاب خدایی بود

همچنین نماینده جمعیت زرتشتیان در اصفهان در این نشست اظهار داشت: اگر امروز با این آسودگی در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم، مدیون شهیدانی هستیم که از عزیزترین دارایی خود یعنی جان خود گذشتند و باید به شهدای آن سوی مرزها افتخار کنیم زیرا مدیون آنها هستیم.

موبد نیک دین ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران دست‌های سیاسی نیز در کار بود اما در کل حرکت خدایی بود و این دگرگونی در ایران شایسته بود و باعث افتخار من است که در ایران هستم.

بهزاد نیک دین همچنین گفت: در وضعیت فعلی قوه قضائی حرکت‌های خوبی برای مقابله با فساد می‌زند اما انتظار داریم در استانداری نیز این برخوردها صورت بگیرد تا فساد در هیچ سطحی رخ ندهد.

مذاهب توحیدی هموطنان عزیز ما هستند

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: در سال‌های اخیر مذاهب مختلف جریان‌های خاصی را در کشور شکل دادند اما برخی اوقات می‌گوئیم «اقلیت های مذهبی» اما اگر اسم این جمعیت‌ها هموطن لقب بگیرد بهتر است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت‌های جهانی داشته، اضافه کرد: در برخی موارد و نوآوری‌ها ایران در جهان کشور اول یا دوم است و روز به روز پیشرفت‌های انقلاب بیشتر می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه ادیان نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هماهنگی و همکاری مطلوبی بین مردم و پیروان ادیان توحیدی در این استان برقرار است و فعالیت‌های شایسته ای در میان آنها انجام می‌گیرد.

کد خبر 5421078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha