۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳

رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد؛

بخشش کریمانه اولیای دم همزمان با ایام الله دهه فجر در فارس

بخشش کریمانه اولیای دم  همزمان با ایام الله دهه فجر در فارس

شیراز - رئیس کل دادگستری استان فارس از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان کوه چنار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۰ فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از هسته های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

وی در تشریح این پرونده گفت: حدود ۸ سال پیش در شهرستان کوه چنار در پی بروز اختلاف مالی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت جوانی جان خود را از دست می دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف کوه چنار و غالب بودن فرهنگ عشیره ای. در این منطقه با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، در نهایت رضایت اولیاء دم اخذ و رضایت آنان نسبت به محکوم پرونده حاصل گردید.

وی با قدردانی از اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف یادآور شد: بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد.

این مقام قضایی استان تصریح کرد؛ این امر از مهمترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

کد خبر 5421328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha