۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲

امام جمعه پارس‌آباد:

دستاوردهای انقلاب در بین جوانان تبیین و تشریح شود

دستاوردهای انقلاب در بین جوانان تبیین و تشریح شود

اردبیل- امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: جوانان و نوجوانان باید به عنوان نسل سوم و چهارم انقلاب با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی عصر پنجشنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها با بیشترین جمعیت جوان جامعه سر و کار دارند و این نهادها بهتر می‌توانند این قشر را با دستاوردهای عظیم انقلاب آشنا کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که قبل از انقلاب جوانان و دانشجویان ما از هرگونه حق آموزش در علوم مختلف بی‌بهره بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران به یکی از کشورهای قدرتمند علمی در منطقه تبدیل شده است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد سختی کار در مرزبانی را یادآور شد و گفت: مرزبانان ما غیورترین افراد در مبارزه با اشرار و در خط مقدم دفاع از ایران اسلامی قرار دارند که کار آنها در بسیاری از مواقع ناچیز دیده شده و آن طور که باید نمی‌توانیم دین آنها را ادا کنیم.

حجت‌الاسلام باقری بنابی افزود: در شهرستان پارس‌آباد در کنار کار مرزبانی، وظیفه انتظامی نیز بر عهده این نیروهاست که در منطقه‌ای خاص امنیت مردم را تأمین می‌کنند و از این حیث از طرف مردم، مسئولان، عشایر و اهالی شهرستان پارس‌آباد باید از این افراد تقدیر ویژه به عمل آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هر کاری با نیت خدمت انجام می‌شود پیوست الهی و خدایی دارد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه حکومت اندیشه الهی و ولی فقیه به یک نیروی قوی در جهان تبدیل شده و مشروعیت الهی دارد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ما با ۳۲ هزار نفر دانش‌آموز در شهرستان پارس‌آباد بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را داریم و آموزش و پرورش باید برای تربیت دینی، الهی و اسلامی این دانش‌آموزان تلاش کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اصلاً برای ما قابل قبول نیست که بعد از ۱۲ سال از ورود دانش‌آموز به چرخه آموزش و سیستم آموزش و پرورش این فرد هیچ آشنایی و احساسی نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن نداشته باشد و ضروری است تا نهادهای آموزشی ما در تریبت اسلامی و اعتقادی دانش‌آموزان بکوشند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: باید دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در بین جوانان و نوجوانان در سطح وسیع تبیین و تشریح شود و نسل سوم و چهارم انقلاب با این دستاوردهای عظیم آشنا شوند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: امروز بیگانگی جوانان ما با فرهنگ غنی اسلامی و داشته‌های جمهوری اسلامی سبب شده تا ما شاهد انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم که باید در سایه آموزه‌های انقلاب اسلامی شاهد کاهش آمار جرایم در کشور و استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان این دیدار فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اهدا لوح سپاس از حمایت‌های امام جمعه شهرستان پارس آباد تجلیل کرد.

کد خبر 5421942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha