۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۵۷

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی خبر داد؛

افزایش چهار برابری بیماران کرونایی بستری در خراسان جنوبی

افزایش چهار برابری بیماران کرونایی بستری در خراسان جنوبی

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان‌جنوبی گفت: تعداد بیماران بستری کرونا مثبت نسبت به هفته اول بهمن ماه ۳۲۲ درصد یعنی حدود چهار برابر افزایش داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی شهرستان خوسف در وضعیت زرد، درمیان در وضعیت نارنجی و سایر شهرها قرمز هستند که یک زنگ هشدار بسیار جدی برای مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۲۱۷ بیمار تنفسی و ۱۲۳ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شریف زاده با اشاره به اینکه ۶ نفر از بیماران کرونایی ما نیز وضعیت وخیم دارند، ادامه‌داد: نسبت به هفته اول بهمن ماه تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی ۱۵۹ درصد یعنی دو و نیم برابر افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری کرونا مثبت نیز نسبت به هفته اول بهمن ماه ۳۲۲ درصد یعنی حدود چهار برابر افزایش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان جنوبی یادآور شد: علت این افزایش شدید بیماران در خراسان جنوبی نسبت به هفته اول بهمن ماه این است که سرعت انتقال در سویه امیکرون بسیار بیشتر از سویه های قبلی است.

شریف زاده گفت: توصیه همیشگی ما به مردم همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و پرهیز از دورهمی های غیر ضرور است که ان شاء الله سلامت خود، خانواده و همشهریان خود را حفظ کنیم.

کد خبر 5423753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha