۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳

دادستان کرمان:

حصارکشی غیرقانونی اطراف شهرک سدید کرمان برچیده شد

حصارکشی غیرقانونی اطراف شهرک سدید کرمان برچیده شد

کرمان-دادستان کرمان با اشاره به قلع و قمع مستحدثات و جلوگیری از تغییر کاربری شش هکتار از اراضی اطراف شهرک سدید، گفت: در این رابطه ۵ متخلف شناسایی شده و پرونده مربوطه در دست رسیدگی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادخدا سالاری در این باره افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر حصارکشی و تغییر کاربری شش هکتار اراضی کشاورزی واقع در اطراف شهرک سدید، دستورات قاطع قضائی برای جلوگیری از این اقدام صادر و متخلفان مربوطه نیز شناسایی و احضار شدند.

وی تاکید کرد: براساس تأکیدات دستگاه قضائی استان و با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، تمامی مستحدثات غیرقانونی در این اراضی نیز قلع و قمع شده و اراضی به وضع سابق اعاده گردید.

مدعی العموم در استان کرمان یادآور شد: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شده است.

سالاری اظهارداشت: تمامی عوامل ذی مدخل در حوزه حفظ و نگهداری از اراضی و منابع طبیعی باید با دقت و حساسیت ویژه به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل نمایند زیرا هرگونه تخلف و اقدام خلاف قانون به منظور دور زدن قوانین یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی به متخلفان و افرادی که قصد سو استفاده از اراضی ملی را دارند نیز هشدار داد: دستگاه قضائی با هر فرد یا افرادی که در صدد تصرف اراضی ملی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی باشند، بدون اغماض برخورد کرده و اجازه نخواهد داد انفال و سرمایه‌های ملی کشور مورد غارت و دستبرد قرار گیرد.

کد خبر 5425279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha