۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۵۹

اسپوتنیک خبر داد؛

سفارت روسیه از کی‌یف به جایی منتقل نمی شود

سفارت روسیه از کی‌یف به جایی منتقل نمی شود

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که سفارت مسکو در اوکراین همچنان در پایتخت این کشور به کار خود ادامه می دهد و تصمیمی برای انتقال آن به جای دیگر در کار نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که روسیه تصمیمی برای منتقل کردن سفارتش از کی یف به مکانی دیگر ندارد.

منبع مذکور در پاسخ به این سوال که آیا طرف روسی قصد دارد در بحبوحه انتقال و جابجایی‌های سفارتخانه‌های غربی از پایتخت اوکراین، سفارت مسکو را به طور موقت به «خارکف» یا «اودسا» منتقل کند، گفت: خیر، سفارت ما به کار خود ادامه می‌دهد.

این در حالی است که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا مدعی شده اند روسیه آماده «تهاجم» به اوکراین است و به همین بهانه واشنگتن و برخی دیگر از سفارت خانه‌های غربی در کی یف، پرسنل خود را به «لویو» (شهری در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان) منتقل کرده اند.

کرملین ضمن رد ادعاهای غرب، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

کد خبر 5425805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha