۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

سرپرست میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال با استفاده از گردشگری طبیعی در چهارمحال و بختیاری

ایجاد اشتغال با استفاده از گردشگری طبیعی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از گردشگری طبیعی می توان برای اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا جیلان صبح پنجشنبه در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای تحول در بخش‌های زیرمجموعه این اداره از توان سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، نخبگان، استادان دانشگاهی، صاحب‌نظران و بخش خصوصی دعوت و بهره‌گیری می‌شود.

وی گردشگری طبیعی چهارمحال و بختیاری را ظرفیت ویژه این استان دانست و عنوان کرد: این ظرفیت در کانون توجه مسئولان ارشد ملی و استانی قرار دارد و می‌توان از آن برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان بهره‌گیری کرد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم معرفی توان‌مندی‌های استان در بخش‌های مختلف، افزود: برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برای دوران پساکرونا در دستور کار این اداره قرار دارد.

جیلان تصریح کرد: مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی قابل واگذاری از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

ساختمان راهنمای گردشگران در شهرکرد ساخته می‌شود

وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: این اقدام در افزایش نرخ اشتغال، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی تأثیرگذار است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌مندی از توان بنیادها و سازمان‌های ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفته و در این راستا رایزنی‌هایی با مسئولان کشوری انجام شده است.

جیلان ادامه داد: احداث ساختمان راهنمای گردشگران در ورودی شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این اداره‌کل بازاریابی و تبلیغات برای فروش انواع تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به ثبت شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» اشاره کرد و افزود: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد برای تحقق اهداف این نام‌گذاری و زمینه‌سازی به‌منظور ثبت شهرکرد به‌عنوان «شهر جهانی نمد» برنامه‌های مشارکتی اجرا خواهند کرد.

کد خبر 5426901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha