۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

معاون بنیاد مستضعفان کشور:

«گروه انقلابی ابوذر» با بصیرت و غیرت دینی ضد ظلم قیام کردند

«گروه انقلابی ابوذر» با بصیرت و غیرت دینی ضد ظلم قیام کردند

همدان- معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: شهدای «گروه انقلابی ابوذر» ۶ دانش آموز با بصیرت و با غیرت دینی بودند که با مجاهدت خود، ضمن احیای امر به معروف و نهی از منکر، ضد ظلم قیام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری پنجشنبه در یادواره شهدای گرانقدر گروه انقلابی ابوذر نهاوند در مصلی این شهرستان، گفت: نهاوند شهر عالمان بزرگ و شخصیت‌های برجسته و انقلابی است که باعث افتخار مردم این دیار هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهدا با بیان اینکه شهید سلیمانی به عنوان نمونه بارزی از شهدای انقلاب اسلامی دمساز شهید و همساز با شهدا بود و از ثمرات انقلاب اسلامی بود، افزود: اتصال شهید سلیمانی به شهدا و پرورش یافتن در مکتب انقلاب اسلامی از ویژگی‌های ممتاز این شهید برجسته بود.

معاون بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به شهدای گروه ابوذر خاطرنشان کرد: شهدای «گروه انقلابی ابوذر»، ۶ دانش آموز با بصیرت و با غیرت دینی بودند که با مجاهدت خود امر به معروف و نهی از منکر کردند و بر ضد ظلم قیام کردند.

وی با تصریح بر اینکه همه حقیقت انقلاب در شعارهای گروه انقلابی ابوذر دیده می‌شود و کار بزرگی کردند و زندگی خود را به عالمان دینی شیعه گره زده بودند، اظهار کرد: انتخاب نام ابوذر یعنی رفتن به اصل دین و استفاده از این نام یعنی الهام گرفتن از اصل اسلام و این کار بزرگی بود که گروه ابوذر انجام دادند.

قنبری خاطرنشان کرد: شهید در هر حالتی دستگیر همه افرادی است که به دنبال هدایت هستند و تشییع میلیونی شهید سلیمانی بیعت مردم با شهید و شهادت بود.

وی با بیان اینکه گروه انقلابی و اسلامی ابوذر نهاوند باید واکاوی شود و باید برای جوانان حقیقت این گروه بزرگ تبیین و تشریح شود و باید راه شهدا را ادامه دهیم، ادامه داد: تاسی شهدا به امام حسین (ع) بود و حرکت در این مسیر پر بهجت و پر رهرو باعث افتخار شهدا بود.

معاون بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: امروز وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهدا است و به یاری خدا این مسیر پر افتخار شهدا ادامه دارد و آینده‌ای درخشان در انتظار انقلاب اسلامی خواهد بود.

حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و مقاومت

در ادامه امام جمعه شهر نهاوند با بیان اینکه زینب کبری اگر به درجات بالا رسید و توانستند مصائب کربلا را تحمل کند، نتایج صبر و اعمال خیر این بانوی بزرگوار است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و صبر و اعمال خیر، از جمله درس‌هایی است که شهدا و بزرگان از حضرت زینب کبری (س) گرفته‌اند و به بالاترین درجه و مرتبه‌ی قرب الهی راه یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی، حضرت زینب کبری (س) را اسوه‌صبر و مقاومت دانست و گفت: بارزترین بعد زندگی حضرت زینب، نقش ویژه او در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از آن است، که با صبر و پایداری در واقعه عاشورا علی رغم از دست دادن عزیزترین کسانش، موجب شد که به عنوان اسوه صبر جاودان شود.

وی ادامه داد: خطبه‌های کوبنده آن حضرت در بند اسارت در کوفه و شام، باعث پرده برداری از چهره ظالمانه حکومت اموی شد.

امام جمعه شهر نهاوند در ادامه تصریح کرد: امروز حضرت زینب کبری (س) الگو و اسوه بانوان و از جمله مادران و همسران شهدا هستند و پیروی از راه این بانوی بزرگوار برای بانوان مایه‌مباهات و افتخار است.

کد خبر 5426962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha