۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

مهر گزارش می دهد؛

نارضایتی مردم از روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی

نارضایتی مردم از روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی

در حالی که چند وقتی است وزارت جهاد برای تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی برخی از اقلام کالاهای اساسی کرده، مردم از این روند رضایت ندارند و تاخیر در تحویل کالاها صدای آنها را درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر در حالی که چند وقتی است وزارت جهاد برای تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی برخی از اقلام کالاهای اساسی کرده، مردم از این روند رضایت ندارند و تأخیر در تحویل کالاها صدای آنها را درآورده است.

بر این اساس در حال حاضر کالاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج خارجی و ایرانی و سیب زمینی با نرخ‌های مصوب و تعیین شده از سوی دولت از طریق سامانه بازرگام عرضه می‌شود و مردم می‌توانند این محصولات را با نرخ دولتی خریداری کنند. بر این اساس گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه می‌شود همچنین مرغ با قیمت کیلویی ۳۱ هزار تومان و تخم مرغ به قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان در این سامانه عرضه می‌شود. قیمت سیب زمینی عرضه شده در این سامانه نیز ۹,۸۰۰ تومان است و عرضه هوشمند هر کیلو گرم برنج شیرودی هم با قیمت ۴۲ هزار تومان، برنج فجر ۳۶ هزار تومان و برنج هاشمی ۵۶ هزار تومان صورت می‌گیرد.

با این حال مردم در تماس با خبرنگار مهر عنوان کرده‌اند که خدمات رسانی سامانه بازرگام به آنان مطلوب نیست در این زمینه یکی از خریداران خانم که به اومیکرون نیز مبتلاست و تنها زندگی می‌کند به خبرنگار مهر گفت: بنده در تاریخ ۲۳ بهمن ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان از این سامانه خرید کردم، با توجه به اینکه قرنطینه بودم و امکان خروج از منزل را نداشتم اما متأسفانه تا امروز که ۳۰ بهمن ماه است کالاهای خریداری شده به دستم نرسیده و این مساله به شدت برای من دردسرساز شده ضمن اینکه ناچار شده‌ام برای خرید با بیماری که دارم به خارج از منزل مراجعه کنم.

این خانم همچنین عنوان کرد که قیمت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تفاوت چندانی با سامانه آنلاین مذکور ندارد و مردم راحت تر می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها تأمین کنند.

تأخیر یک هفته‌ای در تحویل کالاهای اساسی و ضروری به مردم

وی گفت که بنده امروز باید به دکتر مراجعه می‌کردم اما بخاطر اینکه امکان دارد کالاها ارسال شود و کسی نباشد که آنها را تحویل بگیرد، به مطب مراجعه نکردم و باید منتظر زمان دیگری باشم دکتر پزشک من را معاینه کند و همین مساله استرسم را بسیار زیاد کرده و نمی دانم که باید چکار کنم.

به گفته این خانم خریدار وی مرتب با این پیامک از سوی سامانه بازرگام مواجه می‌شود: بازرگامی عزیز، ضمن عذرخواهی، با توجه به حجم بالای سفارشات، سفارش شما در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ بازه ۰۹-۱۶ ارسال می‌شود. از شکیبایی شما متشکریم

یکی دیگر از خریداران آقا هم که نمی‌خواست نامش در این گزارش عنوان شود به خبرنگار مهر گفت با تأخیر یک هفته‌ای در دریافت کالاهای خریداری شده از بازرگام مواجه است.

وی با بیان اینکه سرعت در تحویل کالاهای اساسی آن هم در شرایطی که اومیکرون به شدت شیوع یافته، بسیار ضروری است، گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی و هزینه‌ای که برای خرید آنها پرداخت می‌کنیم، وقتی در دریافت کالا با تأخیر مواجه می‌شویم و ناچاریم از بیرون هم آنها را خرید کنیم دچار مشکلات مضاعف می‌شویم چرا که هم یک هزینه برای خرید از بازرگام پرداخت کرده‌ایم و هم دوباره باید هزینه و مجدداً کالاها را خریداری کنیم.

تعاون روستایی: در حال رسیدگی و رفع مشکلات هستیم

این روند نشان می‌دهد که فرآیند توزیع هوشمند کالاهای اساسی با مشکلات جدی مواجه است و به جای اینکه گره‌گشای مشکلات مردم در شرایط دشوار کنونی باشد، بر استرس و فشار آنها افزوده و همین مساله اهمیت ورود مسئولان و رسیدگی فوری به این مساله را صد چندان می‌کند.

در همین زمینه، اسماعیل قادری فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمام موارد تجمیع شده و در حال بررسی هستیم برای رفع ایرادات و تأخیرات.

کد خبر 5428191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 0
      شبکه توزیع سنتی صنفی جوابگوی نیاز جمعیت ایران نیست، نیازمند شبکه گسترده ای از فروشگاههای زنجیره ای در سراسر کشور هستیم تا تمامی کالاهای مصرفی شهروندان را به صورت مستقیم بدون واسطه عرضه کنند تا هم قیمت ها راحت تر کنترل شود و هم مردم راحت تر به کالاهای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند
    • جاسم IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      8 0
      اقتصاد مملکت نه یک صاحبی دارد نه یک رییسی تا دلتان بخواد سخنگو دارد اقتصاد رو هم دلالان کنترل میکند
    • SG ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      9 0
      بواسطه اعتماد به دولت ده روز پیش از سایت بازرگام خرید کردم. کالاهای که قیمت ازاد دارن زود میارن ولی کالاهای تنظیم بازاری ده روزه نیاورده و پیامک زده دو روز دیگه هم ارسال نمیشود پولش انلاین دریافت کردند و ده دوازده روزه مردم سرکار گذاشتن جوابگو هم نیستن لطفا از وزارت صمت که این سایت معرفی کرده بپرسید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      2 0
      اصلا نباید از این سایت خرید کرد کلا کلاه برداریه هیچ پاسخگویی وجود نداره و هیچ ارزشی برای خریدار قائل نیستن تاخیر در ارسال کالا اجناس بی کیفیت و گران منکه از خریدم پشیمون شدم
    • قاسم IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      اسم سازمان متولی تعاون روستاییه ولی فقط در چند مرکز استان قادر به توزیع هستن
    • سیدمرتضی ریوندی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      4 1
      اصلا نظم وترتیب ندارند از ۲۷ قرار بیارند فقط پیامک میاد تلفن ۲۴۱۸ هم یا آشغاله یا صف انتظارش حداقل ۲۳ دقیقه هست مردم رو گدا فرض می‌کنند صدقه میدی به مردم
    • بشیر IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      بسیار بدقول ، بی برنامه ، طلب کارانه با مردم برخورد میکنند و حتی در تماسهای تلفنی طوری میگویند جنس دولتی میگیری که انگار صدقه میدهند. برخی رانندگان نیز بسیار بی ادبانه برخورد کرده و آنچنان گستاخانه عمل میکنند که با کمترین اعتراض مبنی بر دیر آوردن کالا ، آنرا تحویل نداده و از جلو منزل مرجوع میکنند.
    • علی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      آکی سوپرمارکت که ارزونتره چه تنظیم بازاری
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      بازرگام شهرکرد هم فقط تخم مرغ دارد!!!! چرا بقیه چیزها در این شهر توزیع نمی‌شود؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      مسخرش دراوردین مردم ازهمه چیز بیزارشدن بی عرضه ها
    • مسلم‌ RO ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      پول 4 کیلو گرفتن 2 کیلو آوردن بعد سه بار زنگ زدن که هر زنگ 30 دقیقه پشته خط بودن، واشغال گوشت آوردن خدا از سرشون نگزره
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      2 0
      اینها همه بازی که درمیارم مردم سر گرم کنن بابا جمع کنید ای مسخره بازیها مگر مملکت داری ایجوری هر روزی یه تز میدن بعد هم توش میمونید مردم گناه دارن اگر نمیتونید کنترل کنید یکی از جای دیگه بیارید براتون برنامه ریزی کند
    • اصغر معروفي IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      سلام من حدود 23 بهمن از طریق خرید آنلاین از بازرگام مرغ و کره خریدم و بعد از کلی انتظار در یکم اس3ند اجناس من ارسال شده و بجای 5 کیلو مرغ خریداری شده کلا 3کیلو و 600 گرم بهمراه کره ها ارسال کردن حال سوال اینه باقیمانده مرغ که حدود 1400 گرم است کجاست کسی هم پاسخگو نیست با تشکر
    • عباس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      فقط برای امید وار کردن مردم به هیچ است. بازارگام که استان مرکزی را ندارد. استان مرکزی را داده اندبه به یک اپلیکیشن دیگر فقط هم مراکز استان ها را قبول می کنند. انگار که مردم شهر های کوچک و روستا ها آدم نیستند.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      هر برنامه ای تا بحال گذاشتید همه اش بی تدبیر وغیر قابل اجرا بهترین کار اینه مثل گذشته اگر دارید وراست میگید که نمیگید اجناس را بدهید قروشگاهای میادین تره بار ویا رنجیرهای انهم پشتیبانه وتر
    • کریمی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      سایت بازرگام زاهدان که فقط ماکارونی داره و هزینه ارسال هم برای یه بسته ماکارونی بیست هزار تومنه.این چه توزیع عادلانه و رایگانیه؟؟؟خب با کد ملی سرپرست توی فروشگاه ها توزیع بشه که بهتره.