۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی خبر داد؛

پوشش ۹۵ درصدی آنتن دهی تلفن در محورهای اصلی خراسان جنوبی

پوشش ۹۵ درصدی آنتن دهی تلفن در محورهای اصلی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد جاده‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی بر اساس استانداردهای ملی از پوشش آنتن دهی تلفن برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بهی ظهر شنبه در کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: با توجه به اینکه اپراتورها در زمینه پوشش اینترنت جاده‌های اصلی تکالیفی برعهده دارد هرچند پوشش اینترنت در همه جاده‌ها یکسان نمی‌باشد اما ۹۵ درصد پوشش تلفن در جاده‌های اصلی استان بر اساس استانداردهای ملی وجود دارد.

به گفته وی در بعضی از نقاط جاده‌های اصلی خراسان جنوبی به دلیل وجود گردنه‌ها نقاط کوری وجود دارد که پوشش اینترنت در شرایط فعلی ندارند و به دلیل وسعت زیاد و تراکم پایین جمعیتی در استان برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی آنتن دهی تلفن و اینترنت نیاز به هزینه زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نبود پوشش اینترنت در بعضی از نقاط به دلیل نبود برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز است، اضافه کرد: با توجه به مدت مشابه در دو سال گذشته پوشش آنتن دهی در محور سربیشه به ماهیرود ۴۰ درصد افزایش یافته است و برای اینکه پوشش در استان بیشتر شود به اپراتورها پیشنهاد برای ایجاد چند سایت داده شده است.

بهی تصریح کرد: برای ایجاد سایت‌های مورد نظر باید هزینه زیادی شود و تجهیزات مخابراتی در بعضی از موارد سرقت می‌شوند و اپراتورها نمی‌توانند همواره دنبال جبران خسارات وارده به سایت‌ها باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس اولویت بندی مورد نظر برای برقراری پوشش آنتن دهی تلفن و اینترنت، سایت‌هایی در ۵۷ نقطه حادثه خیز استان توسط اپراتورها ایجاد می‌شود که این در صورتی است که مشکل مالی در این باره رفع و اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

کد خبر 5428208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha