۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۸

طی ۱۰ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

کمک ۱۶ میلیارد تومانی مردم به ایتام قزوین

کمک ۱۶ میلیارد تومانی مردم به ایتام قزوین

قزوین - رئیس اداره اکرام کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان قزوین بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت خود کمک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر علی قهرمانی اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین یک هزار و ۴۹۳ فرزند یتیم تحت حمایت داریم که طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک مردمی از سوی حامیان اهدا شده است.

وی ادامه داد: سرانه دریافتی ایتام از کمک حامیان بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان است که بیشترین تعداد ایتام به ترتیب در قزوین ۵۲۱، البرز ۱۹۳و اقبالیه ۱۳۱ نفر است و بیشترین سرانه دریافتی فرزندان ایتام به ترتیب در قزوین بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و در آبگرم و آبیک نیز یک میلیون و ۲۳۸ و یک میلیون و ۲۱۱ هزار تومان است.

رئیس اداره اکرام کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در طرح اکرام ایتام عضو شوند و حمایت از یک یتیم را قبول کنند البته این پذیرش حمایت به میزان توان حامی است بدین معنا که یک حامی در ماه ۱۰ هزار تومان و حامی دیگر همین رقم یا مبلغ بالاتر را می‌پذیرد.

وی افزود: حامیان در پرداخت مبلغ کمک دارای اختیار کامل هستند از این رو ممکن است کسی یک ماه کمک کند و یک ماه کمک نکند و یا یک ماه ۱۰ هزار تومان و ماه دیگر ۱۰۰ هزار تومان و یا در یک ماه برابر چند ماه کمک را یکجا پرداخت کند.

قهرمانی عنوان کرد: حضور در جمع حامیان اکرام ایتام هیچ گونه تعهد قانونی را برای حامی ایجاد نمی‌کند چراکه حامی شدن یک کار دلی و اعتقادی است از این رو پر کردن فرم‌های عضویت در طرح اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) جنبه تبلیغی و ترویجی دارد.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که هر کسی می‌تواند فرزند مورد حمایت خود را انتخاب کند بدین معنا که ممکن است فردی بگوید، تقاضای حمایت از فرزندی در منطقه محروم را دارد و یا حمایت از یتیم روستایی خاص مورد توجه اش باشد، که چنین انتخابی امکان پذیر است.

کد خبر 5428488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha