۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴

دادستان عمومی و انقلاب کاشان:

رفع معضلات اجتماعی نیازمند وحدت عمل میان نهادهای مرتبط است

رفع معضلات اجتماعی نیازمند وحدت عمل میان نهادهای مرتبط است

کاشان - دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی یک وحدت رویه جمعی میان نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر روح الله دهقانی، پیش ظهر یکشنبه در جمع فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی کاشان با اشاره به رسالت خبرنگاران در راستای شناسایی مشکلات مردم و انتقال آنها به مسئولان برای رفع این مشکلات اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما مسئولان هستند و باید در راستای رفع مشکلات آنها با تمام قوا تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌ها در حال حاضر پیشگیری از جرم است، ابراز داشت: در این راه باید تمام دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند چراکه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی یک وحدت رویه جمعی را می‌طلبد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی حدود ۴۰ هزار نفر از اتباع در کاشان مقیم هستند، تصریح کرد: البته طبق آمار غیررسمی این تعداد به ۷۰ هزار نفر هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۱ درصد از جرایم در کاشان توسط اتباع مرتکب می‌شود، خاطرنشان کرد: زندگی به موضوع زندگی برای اتباع مهم است ولی این موضوع به عنوان چالش مدنظر نیست.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با کمک خیرین و زحمات همکاران ما در مجموعه دادگستری در دو سال گذشته ۱۴ نفر از محکومان به قصاص با تلاش‌های انجام شده از چوبه دار رهایی یافته و مجدداً به زندگی برگشتند، تاکید کرد: برخی از این افراد با گذراندن دوره محکومیت جنبه عمومی جرم نیز آزاد شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در دادسرای کاشان تشکیل می‌شود، گفت: این بازپرس مجبور است طی یک روز پرونده‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهد و این موضوع ممکن است حتی منجر به اشتباه در نحوه رسیدگی شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به اینکه لازم است تا خبرنگاران روحیه مطالبه گری خود را حفظ کنند، افزود: ارتباط و تعامل با خبرنگاران و اهالی خبر و رسانه موجب توسعه و پیشرفت برای شهر است چراکه خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند.

کد خبر 5429289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha