۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۵۶ هزار نفر زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

 ۵۶ هزار نفر زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۵۶ هزار نفر زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر متقاضیان مجرد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، به روند ثبت نام در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۶ هزار نفر زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر متقاضیان مجرد هستند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی بر این است که حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط در استان باشد و اولویت ما در فاز اول ۵ هزار نفر است که سن افراد، متاهل بودن و تعداد عائله‌مندی ملاک این تعداد است تا به بانک معرفی شده و تشکیل پرونده دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به زمان پایش ثبت نام کنندگان اشاره کرد و گفت: برای این کار یک سال زمان لازم است که در این میان برای پایش پنج هزار نفر اول فقط سه ماه فرصت لازم است تا کار پرونده آنها تکمیل شود.

بیات منش تاکید کرد: طبق تکلیف ارائه شده به استان مقرر شد در مرحله اول سهم دو سال استان را به صورت یکجا شروع کنیم و در دو سال بعدی در یک فرصت یک ساله، زمین برای فاز دو تامین شود.

وی به اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در طرح جامع برای توازن بخش به قسمت غربی و شرقی زنجان این اراضی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شده و شهرک‌ها به صورت یکپارچه دربیاید تا ارزش افزوده منطقه بالا رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر سال ۱۵ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد برسد که در این صورت اولین استانی هستیم که در حوزه مسکن این کار را انجام داده است.

بیات منش گفت: در طول چهار سال باید بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود و سهم دو سال در حدود ۲۰ هزار واحد می‌شود که در حال آماده سازی است و در این میان ثبت نام مرحله اول ۱۶ هزار واحد شروع شده و با تخصیص ۴ هزار ثبت نامی جدید سهم مدت یاد شده تکمیل خواهد شد.

وی یاد آورشد: حدود ۷۰ درصد متقاضیان واجد شرایط هستند و برای روشن‌تر شدن اقدامات باید استعلامات به صورت دقیق‌تر انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سامانه استعلام مالکیت مشکلاتی دارد که پیگیر هستیم مشکل این سامانه به زودی رفع شود و در این میان پایش افراد مجرد در سطح آخر انجام می‌شود.

کد خبر 5429419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha