۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

در راستای شفاف سازی قیمت گذاری؛

۱۶۰ درصد اختلاف قیمت در برخی کالاها وجود داشته است

۱۶۰ درصد اختلاف قیمت در برخی کالاها وجود داشته است

سمنان- معاون وزیر صمت بابیان اینکه یکی از اقدامات لازم برای حمایت از مصرف‌کنندگان شفاف‌سازی در قیمت کالاها است، گفت: ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت در برخی کالاها وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه نبود شفافیت در قیمت‌گذاری کالاها یکی از مشکلات پیش رو مصرف‌کنندگان است، ابراز داشت: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که به دلیل عدم درج قیمت تمام‌شده کالا عرضه آن با چندین برابر قیمت به مصرف‌کننده می‌رسد.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر مستندات فروش تولیدکنندگان برای ۸۴ هزار قلم کالا به دست آمده است، افزود: در برخی کالاها تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت وجود داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بابیان اینکه شفاف‌سازی قیمت تولید کالاها در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار است، ابراز داشت: در راستای همگانی کردن نظارت‌ها هفت هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده شده است.

تابش با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا قیمت کاهشی بین ۵ تا ۶۰ درصد داشته است، تصریح کرد: نظارت بر فرایند تأمین و توزیع کالا یکی از برنامه‌هایی که به طور جد در این خصوص توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه هرگونه افزایش غیر مجاز تخلف است، افزود: با درج قیمت تولید کننده بر روی کالا قیمت نهایی آن با ۳۰ درصد افزایش برای مردم مشخص می‌شود.

کد خبر 5430690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha