۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

در چراغ مطالعه این هفته مطرح می‌شود؛

سراغ چه کتابهایی برویم که خواندنی باشد؟/نقد وبررسی کتیبه ژنرال

سراغ چه کتابهایی برویم که خواندنی باشد؟/نقد وبررسی کتیبه ژنرال

در هفته بیست و سوم برنامه چراغ مطالعه کتاب «کتیبه ژنرال» نوشته اکبر صحرایی با حضور نویسنده نقد و بررسی و درباره اینکه چه بخوانیم بحث و گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین شب از هفته بیست و سوم برنامه چراغ مطالعه که سه‌شنبه سوم اسفند ماه پخش می‌شود ابتدا مهمترین اخبار حوزه‌ی کتاب، نشر و ترجمه مرور می‌شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، عطاء‌الله بیگدلی در مورد «مطالعۀ حدیث» و اینکه چطور باید آثار مرتبط با این حوزه را خواند سخن خواهد گفت و منابعی را برای مطالعه معرفی می‌کند.

در بخش فارسی وار با مهدی صالحی مدرس ویرایش و مدیرعامل انجمن فرهنگی آموزشی ویرایش درباره موضوع «سیاست گذاری در زبان فارسی» گفتگو می شود و سپس در بخش تجربه خواندن نادر سهرابی دربارۀ تجربۀ خواندن کتاب «ادبیات چیست؟» نوشتۀ ژان پل سارتر صحبت می‌کند.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه چهارم اسفند ماه پخش می‌شود کتاب «کتیبه ژنرال» نوشته اکبر صحرایی با حضور نویسنده مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

در این اثر، وقایع دو دهه قبل از انقلاب و چهار دهه پس از آن یعنی حوادث دهه ۴۰ تا درگیری‌ها ترورها انقلاب‌، جنگ تحمیلی، ظهور داعش و اتفاقات سوریه و عراق و مدافعان حرم همه در زندگی شخصیتی به‌نام عبدالله اسکندری روایت می‌شود.

شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۹۳ در سوریه به شهادت رسید و این داستان بر اساس زندگی واقعی شهید اسکندری روایت شده است. ۹۰ درصد این رمان بر اساس واقعیت روایت شده و تنها در فضاسازی‌ها و فرم داستان نویسنده از تخیل خود کمک گرفته است.

اما در بخش تفکر انتقادی اما این هفته معصومه توکلی درباره اینکه چه بخوانیم سخن می‌گوید. او در این بخش به این موضوع می‌پردازد که سراغ چه کتابهایی برویم که خواندنی باشد.

فصل جدید چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5430841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha